אישום: עוסקים מענף העץ הוציאו חשבוניות פיקטיביות ב-169 מ' ש'

‎17 העוסקים מואשמים בעבירות מס, שוחד, הלבנת הון, זיוף וקבלת פיצוי במירמה

‎‎המחלקה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים הגישה הבוקר (א') לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום חמור, בגין עבירות מס והלבנת הון בהיקף של כ-169 מיליון שקל, נגד 17 נאשמים בענף העץ מאזור חיפה והצפון.

מכתב האישום, שהוגש באמצעות עורכי הדין ניר ישראל ואסתי ששון, עולה כי בשנים 2003-2010 הוציאו הנאשמים חשבוניות פיקטיביות בסך של כ-169 מיליון שקל לעוסקים ברשות הפלסטינית ובסין.

‏הנאשמים, בהם ארבעה מבני משפחת פיסו - מאיר, יוחאי, משה ויפה - וחברות מקבוצת "מקור הפורמייקה" שבבעלותם - מואשמים בעבירות של הלבנת הון בהיקף של מאות מיליוני שקלים ועבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, הכוללות הוצאת חשבוניות פיקטיביות וחשבוניות יצוא פיקטיביות, במטרה להתחמק מתשלום מע"מ בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסות, תשלום משכורות ב"שחור" ועוד.

כמו כן מיוחסות לנאשמים עבירות זיוף ורישום כוזב במסמכי תאגיד וקבלת פיצוי במירמה, בגין נזקים שנגרמו לכאורה למפעל שבבעלות המשפחה במלחמת לבנון השנייה.

באישום האחרון מיוחסת לנאשמים עבירת שוחד ליוסף אלקובי, ששימש כעובד ציבור כיו"ר איגוד אומני העץ ויו"ר ועדת הכספים של התאחדות המלאכה והתעשייה בתל-אביב. זאת, במטרה לקדם את עמדתם לאישורו של צו היטל ההיצף על יבוא של לוחות עץ מצופים מסין. כל זאת, נטען, באמצעות "הוצאה לפועל של תוכנית עבריינית רחבת-היקף, בישראל ומחוץ לה, בסכומי-עתק ובמטרה להונות את האוצר".

‎‎הון לרכישות נדל"ן

‏לפי כתב האישום, הנאשמים העלימו מע"מ בסך כ-23.5 מיליון שקל מפעולות הלבנת הון ברכוש אסור, שמקורו בהוצאת החשבוניות פיקטיביות לחברה ערבית בסך של כ-35 מיליון שקל; ומהוצאת חשבוניות יצוא פיקטיביות בסך של כ-109 מיליון שקל.

עוד נטען כי בסך-הכול קיבלו ורשמו בני משפחת פיסו בכרטיס החברה הערבית תקבולים של כ-258 מיליון שקל ממקורות שונים, ובכללם רכוש אסור בסך 169 מיליון שקל, אותו ניסו להלבין.

מכתב האישום עולה כי ההון אותו צברו מביצוע העבירות, שימש את בני משפחת פיסו והחברות שבבעלותם לרכישת זכויות ונכסים רבים, בהם נדל"ן ומיטלטלין. לפי כתב האישום, במטרה להסתיר רכישת נכסים בכ-14 מיליון שקל, שהושגו תוך ביצוע עבירות מס והלבנת הון, הקימו בני משפחת פיסו חברות שונות, בהן תאגידי נדל"ן וחברות אחזקות, העבירו אליהם את הנכסים והכספים, עירבבו בחשבונות הבנק שלהן כספים לגיטימיים ואסורים ורכשו באמצעותם נכסי נדל"ן.

‏באישום נוסף נטען כי הנאשמים קיבלו במירמה פיצוי של כ-3 מיליון שקל מהמדינה בגין שתי תביעות פיצויים על "נזק עקיף" לחברות בבעלותם בעקבות מלחמת לבנות השנייה. זאת באמצעות מצג-שווא, לפיו חל קיטון במחזורי העסקאות של החברות בעקבות המלחמה, כשבפועל היה מדובר בחוב אבוד שלא נוצר עקב המלחמה.

‏כתב האישום הוגש לאחר חקירה של למעלה משנה, שניהל משרד חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון עם משרד חקירות מס הכנסה חיפה והצפון ויאח"ה.

בית המשפט נעתר לבקשת רשות המסים להוציא צו זמני לחילוט נכסים של הנאשמים בשווי עשרות מיליוני שקלים. ‏‎‎‏