"שולה זקן היתה מעדיפה למות ולא לומר משהו נגד אולמרט"

סנגורה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, במסגרת סיכומי ההגנה במשפטם של זקן ואולמרט: "המשטרה שמה לה ליעד להפיל את זקן כדי להפליל את אולמרט"

"שולה זקן היתה מעדיפה למות ולא לומר משהו שייעשה בו שימוש נגד אהוד אולמרט" - כך אמר הבוקר (ג') סנגורה של זקן, עו"ד מיכה פטמן, במסגרת סיכומי ההגנה מטעמה, במשפט המתנהל נגד אולמרט ונגדה בבית המשפט המחוזי בירושלים.

זקן נאשמת במשפט זה בפרשות ראשונטורס, טלנסקי, מרכז ההשקעות והאזנות סתר לשיחותיו של אולמרט.

לדברי פטמן, "שולה זקן היתה יעד משטרתי, והמשטרה שמה לה ליעד להפיל אותה כדי להפליל את אולמרט".

סנגורה של זקן בחר לנצל את סיכומיו כדי לתקוף בחריפות את התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשה. "המדינה נמנעה מלנסות לבדוק את העובדות. הרבה דברים נשמעו לראשונה בבית המשפט, כי לא ניסו לבדוק מהי האמת בתיק.

"הפגמים האלה בדרך ההתנהלות עד לכתב האישום הם לא רק של המשטרה. זו לא התנהגות שאפשר לעבור עליה לסדר היום. אני לא יודע במה אני מתבייש יותר, בזה שתופרים תיק לשולה או בזה שלא מנסים להסתיר את זה. בעיניי ברור שהם השיגו מנוף, נקודת לחץ על שולה. הם לא רוצים לשמוט אותו. ברור לי שלא חקר האמת נמצא מול החוקרים, אלא רק הרצון שלהם לשבור את רוחה של שולה".

בהתייחס לחלקה של זקן בפרשה, אמר פטמן כי "האשה הזו הייתה פיון בידיים של מערכת אכיפת החוק. הם הוכיחו שלא מעניינת אותם האמת. זו דרך ההתנהלות שלהם בפרשה. האישום בהאזנות הסתר הוא אישום מרושע וכוזב, שהופרך בבית המשפט כבר בעדותו של אולמרט. שמענו מהמזכירות שמדובר בשיטת עבודה. ההחלטה לחקור את שולה באזהרה בפרשה היא החלטה מושכלת שנועדה לשבור את רוחה".

בשבוע שעבר, בפתח סיכומי ההגנה מטעם זקן, ביקש עו"ד פטמן מבית המשפט לזכות אותה מכל האישומים נגדה. "לגברת זקן יש ציפיות גדולות מבית המשפט. היא מצפה שהוא יהיה מכשיר רנטגן, והראיות צריכות להוביל לזיכוי. מחשבה פלילית לא תוכלו ללמוד משום מסמך, והמודעות שלה קמה רטרואקטיבית, אם בכלל", אמר פטמן. (ת"פ 426/09).