קודי ווילארד: האם בקרוב "בועת הדוט.קום 2" תתפוצץ?

כותב הבלוג הפופלרי The Cody World טוען כי מחירי מניות הטכנלוגיה מנופחות מאוד ויוצרות בועה המזכירה את בועת "הדוט. קום" בשנת 2000 ולדעתו בשנים הקרובות תתפוצץ ותגרום למפולת בשווקים

בעוד מדד הנאסד"ק הגיע לישא היום (ג') שלא נראה 12 שנה, כאשר חצה את הרף הפסיכולוגי של 3,000 נקודות, קודי ווילארד, כותב הבלוג הפופלרי The Cody World יוצא בסקירה מקיפה על מצב השווקים והכלכלה ומתייחס בהרחבה למחירי מניות הטכנלוגיה, שלדעתו מנופחות מעבר לשוויון ויוצרות בועה חדשה.

ווילארד טוען כי בועת הטכנולוגיה מתפתחת לאיטה ובעתיד הקרוב עלולה "להתפוצץ לנו בפנים" ולגרום למפולת בשווקים. ווילארד מזהיר כי קיימות חברות אינטרנט וטכנולוגיה שמחירן מנופח ואינו משקף את שוויים הריאלי.

ווילארד מפנה אצבע מאשימה גם כלפי גוגל הנסחרת במחיר ששל מעל 600 דולר למניה ושווי שוק עצום של 195 מיליארד דולר, אך בייחוד כלפי זינגה, ששווי השוק שלה התנפח לרמה של 10 מיליארד דולר. "על מי ולמה?", אומר ווילארד, "האם זינגה מוכרת אייפונים ואייפדים? האם היא מחזיקה מאגרי נפט בשווי מיליארדי דולרים?".

לכן, בטווח הארוך, ממליץ ווילארד להתרחק ממניות הטכנולוגיה המנופחות, כגון זינגה, נטפליקס ובעתיד הקרוב גם פייסבוק. "מניות אלה יכולות אומנם להניב תשואות חיוביות לטווח הקצר, אך לטווח הארוך הן עלולות להיות מסוכנות", טוען ווילארד.

"לדעתי בשנים הקרובות בועת הטכנולוגיה החדשה תתפוצץ ותגרום למשבר כללי, כפי שהתפוצצה בועת הדוט. קום הראשונה בשנת 2000". ווילארד אומר גם כי הזמן הנכון למכור את המניות יהיה כאשר "רכבת הכסף החופשי" תיגמר. "אומנם בחודשים האחרונים 'רכבת הכסף' מזירמה הון רב למדדים בוול סטריט, אך היא עומדת להיגמר בצורה כזו או אחרת, כך שנראה תיקון חד בקרוב".

ווילארד מוציא מן הכלל את מניית אפל, שלדעתו השווי שוק העצום שלה שחצה כבר את ה-500 מיליארד דולר, תואם את השווי הריאלי שלה וטוען כי לחברה מנועי צמיחה מבוססים שיזניקו את מניית החברה למחיר של 1,000 דולר.