השיחה: בכירי המשק מצדיעים לאלי הורביץ

מי הגיעו לערב ההצדעה לאלי הורביץ? ■ מפני מה מזהיר רונן טוב? ■ וגם: מה התפקיד החדש של אביגדור קפלן?

בכירי המשק הישראלי התקבצו אמש (ג') לערב הוקרה לפועלו של אלי הורביץ ז"ל, שנערך ביוזמת הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל-אביב - מכון אלי הורביץ לניהול אסטרטגי וחגי גיל מגיל אסטרטגיות (מקבוצת BDO זיו-האפט). את הערב כיבדו בנוכחותם בני משפחתו של הורביץ- רעייתו דליה, ילדיו ורד וחיים ונכדו ליאור.

ארז ויגודמן, שחר זיו, ערב הוקרה לאלי הורביץ / צילום: יעל צור
 ארז ויגודמן, שחר זיו, ערב הוקרה לאלי הורביץ / צילום: יעל צור

ארז ויגודמן ושחר זיו

חיים הורביץ נשא דברים, הודה לכל באי האירוע ואמר שזהו מפגש המהלך האסטרטגי ה-14 של המכון, אך הראשון בלעדי אביו וכי הוא יחסר לכולם במפגשים אלה. שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ ומנכ"ל טבע היוצא שלמה ינאי סיפרו אנקדוטות על מפגשיהם עם הורביץ המנוח.

יוסף גרוס ורעייתו, ערב הוקרה לאלי הורביץ / צילום: עינת לברון
 יוסף גרוס ורעייתו, ערב הוקרה לאלי הורביץ / צילום: עינת לברון

יוסף גרוס ורעייתו

בין המשתתפים בערב: צבי אורן נשיא התאחדות התעשיינים, דב תדמור, פרופ' יוסף גרוס, פרופ' רוני עופר מאוניברסיטת תל-אביב, גדעון אילת יו"ר מדרוג, רונית הראל מנכ"לית מעלות S&P, אמיר אביב מנכ"ל פועלים שוק הון, יהודה וילק מנכ"ל דרך ארץ, גיורא פורמן, יו"ר קבוצת מוצרי מעברות, דן פרנס מנכ"ל קבוצת קרסו, יצחק קנטי מנכ"ל תדיראן טלקום, ארז ויגודמן, בכירי BDO ביניהם דני מרגלית, שחר זיו וארז סופר ועוד.

נוה אסייאתי

ישראל וקוריאה ייסדו קרן חדשה להשקעות בטכנולוגיות מתקדמות בתחום המכשור הרפואי ומדעי החיים. טקס החתימה התקיים במעמד שר המדע הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, ונציגים בכירים של ממשלת קוריאה ובהם שגריר קוריאה בישראל קים איל סו.

דני נוה, דורון דבי, דן שכטמן, קים איל סו, עמיחי אורקבי / צילום: איציק בירן
 דני נוה, דורון דבי, דן שכטמן, קים איל סו, עמיחי אורקבי / צילום: איציק בירן

נוה, דבי, שכטמן, איל סו ועורקבי

את הצד הישראלי ייצגו השותפים בקרן דני נוה, מנהל ומייסד קרן Agate, עו"ד עמיחי עורקבי ודורון דבי מייסד ומנהל בקרן Mac הישראלית-קוריאנית. בנוסף, השבוע התארחו הקוריאנים בביתו של עורקבי וסעדו יחד עם זוכה פרס הנובל הישראלי, פרופ' דן שכטמן, שנחת בארץ באותו יום אך לא ויתר על ארוחת הערב והגיע במיוחד.

רונן טוב מזהיר

ימים לא פשוטים עוברים סוכני הביטוח. כך עולה מהדברים שנשמעו אמש על בכנס הסוכנים השנתי של פסגות בשיתוף עדיף, שעסק באכיפה המוגברת בשוק ההון ובהרחבת סמכויות הממונה במסגרת הוראות החוק החדש שנכנס לתוקפו בתחילת השנה.


רונן טוב

רונן טוב, מנכ"ל פסגות בית השקעות, התייחס בהרצאתו לביקורת הציבורית הקשה שהופנתה כלפי הענף בנושא הורדת דמי הניהול בקופות הגמל וביטוחי החיים, וכינה אותה "מתקפה חסרת כל רסן הפוגעת בתעשייה". עוד השתתפו בכנס: מאיר אוזן לשעבר יו"ר קבוצת שקל, אודי כץ נשיא לשכת סוכני הביטוח ורו"ח אליאור גבאי, סגן בכיר לממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון באוצר לשכת סוכני הביטוח.

פיינשטיין מרענן את קואופ

עופר פיינשטיין, מנכ"ל קואופ ישראל חנך אמש את האסטרטגיה התאגידית החדשה של הרשת בפני חברי הנהלת הקואופרטיב וחשף את השם החדש: "קואופ שופ - הסופרמרקט שלנו". פיינשטיין אמר כי חזון הרשת הוא להפוך את הסניפים למרכזי חיים שכונתיים, המעורבים בפעילות ובחיים החברתיים שבשכונה. בנוסף, הודה פיינשטיין לעובדי הרשת באזור הדרום שממשיכים לעבוד למרות המצב הביטחוני הרגיש. בין המוזמנים שהגיעו לברך: רפאל צפניה, יוסי אלבויום יו"ר הדירקטוריון, יגאל ברקת סמנכ"ל השיווק של ישראכרט ועוד.

סליו מוכנה לקיץ

רשת אופנת הגברים הצרפתית סליו השיקה אתמול את קולקציית קיץ 2012 בחנות הדגל שלה בקניון רמת-אביב.

אייל פישמן, גיב שקד, קולקציית קיץ 2012 של סליו / צילום: שוקה כהן
 אייל פישמן, גיב שקד, קולקציית קיץ 2012 של סליו / צילום: שוקה כהן

אייל פישמן ושגיב כהן

שגיב שקד, מנכ"לית סליו ישראל, אירחה את אייל פישמן יו"ר קבוצת פישמן, אירי שחר מנכ"ל פישמן רשתות, ארן שדמי סמנכ"ל משאבי אנוש, ניצן שקל מנכ"ל טלפארמה ואת רביב ברוקמייר מנכ"ל הום סנטר. אחד מהאורחים הבולטים באירוע היה קינג וונזיליי, צרפתי ממוצא תאילנדי, שמשמש כמעצב החלונות הבינלאומי הראשי של רשת סליו העולמית.

אביגדור קפלן מנהל סיכונים

בית הספר לניהול באוניברסיטת חיפה פותח תוכנית לימודים חדשה לתואר MBA עם התמחות בביטוח וניהול סיכונים. התוכנית הבינלאומית נבנתה בשיתוף עם ברוקר הביטוח הבינלאומי Aon ועומד בראשה הוא פרופ' אביגדור קפלן, יו"ר קבוצת כלל ביטוח.


אביגדור קפלן

קפלן נמנה על אנשי הביטוח הבכירים ביותר בישראל, וכיהן כמנכ"ל קבוצת כלל ביטוח במשך 11 שנים. אילן בק, יו"ר Aon ישראל ויוזם התוכנית, אמר כי הוא רואה חשיבות רבה בהכשרה אקדמית רלוונטית בקרב העתודה הניהולית של ענפי הביטוח וניהול הסיכונים.