האם עיתונאי ערוץ 10 שיקרו לגבי ההתנצלות בפני אדלסון?

מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, ליועמ"ש ערוץ 10 בכנס על אתיקה עיתונאית: "מדברייך עולה שעיתונאי 10 שיקרו כשאמרו שההתנצלות לאדלסון נכפתה ע"י בעלי המניות"

"שניים מבכירי העיתונאים של ערוץ 10 לא אמרו אמת כשאמרו שההתנצלות בפני שלדון אדלסון נכפתה על-ידי בעלי המניות" - כך הסיק מנכל חברת חדשות 2, אבי וייס, מדבריו של מנכל"ל חברת חדשות 10, אורי רוזן, והיועצת המשפטית של הערוץ, עו"ד דבורה קמחי, שאמרו כי ההתנצלות לא נכפתה על הערוץ.

במהלך דיון היום (ה') שאורגן על-ידי מועצת העיתונות ולשכת עורכי הדין בישראל בנושא אתיקה עיתונאית, עלתה ההתנצלות של ערוץ 10 בפני שלדון אדלסון. במהלך הדיון הוצגה סוגיית ההתנצלות כ"כוזבת" לכאורה וככזאת ש"נכפתה על-ידי בעלי המניות".

מנכ"ל חברת חדשות 10, אורי רוזן, שהשתתף בדיון, אמר כי "דווקא בדיון על אתיקה צריך להיות יותר זהיר, למשל כשאומרים שהתנצלות 'כוזבת' או ש'בעלי המניות כפו אותה על עיתונאי הערוץ'". עוד אמר רוזן כי ההנחות האלה "אינן נכונות".

בתגובה לדברים התפרץ מנכ"ל חברת חדשות 2, אבי וייס, ואמר כי בדבריו של רוזן יש חדש. "יש פה כותרת", הוא אמר, "רותי יובל, מבכירי העיתונאים של ערוץ 10, אמרה שכן הייתה התערבות של בעלי המניות".

היועצת המשפטית של ערוץ 10, עו"ד דבורה קמחי, שנכחה בקהל, ענתה לוייס כי אכן לא הייתה התערבות של בעלי המניות בכל הקשור להתנצלות. לדבריה, "ההתנצלות בפני שלדון אדלסון נוהלה על-ידי עורכי הדין שיושבים פה, ואף אחד מאיתנו לא דיבר עם אף אחד מבעל מניות".

"אם כך", המשיך וייס, "תני לחדד את הכותרת - האם שניים מבכירי העיתונאים בחדשות 10 שאמרו כי נכפתה ההתנצלות לא דיברו אמת?".

"אני לא יודעת מה הם אמרו, אבל אני בטוחה שהם לא אמרו שמי מבעלי המניות דיבר איתם", ענתה עו"ד קמחי. "אז אם כך", ענה מיד וייס, "מדברייך עולה כי שניים מבכירי העיתונאים של ערוץ 10 לא אמרו אמת".