השחקן זוכה האוסקר שנעצר כשהפגין נגד ממשלת סודן

ג'ורג' קלוני הפגין יחד עם קבוצת מפגינים בכניסה לשגרירות סודן בוושינגטון ■ "הפסיקו לאנוס ולהרעיב את אזרחי סודן", זעק קלוני בעוד השוטרים מכניסים אותו לניידת בדרך לתחנת המשטרה

כוכב דרמטי גם בחיים: השחקן האמריקני ג'ורג' קלוני נעצר בהפגנה שהתרחשה בוושינגטון בסמוך לשגרירות הסודנית. קלוני מחה יחד עם מפגינים רבים נגד הפרת זכויות האדם בידי השלטון במדינה האפריקנית. "הפסיקו לאנוס ולהרעיב את האזרחים", זעק קלוני כשנכנס לניידת המשטרה.

בשנים האחרונות הפך השחקן והבמאי הנודע לפעיל זכויות אדם פעלתן. קלוני הגיע להפגנה שבה נאספו כמה עשרות אנשים יחד עם אביו העיתונאי והפוליטקאי לשעבר ניק קלוני ומספר אנשים נוספים. הקבוצה חסמה בגופה את הכניסה לשגרירות ומנעה מאנשי הצוות לצאת ולהיכנס מן המבנה.

משטרה שהגיעה למקום הזהירה את קלוני וקבוצתו שלוש פעמים מפני מעצר ומשלא נענו לדרישת השוטרים נעצרו. קלוני הובל אזוק לניידת המשטרה, השחקן האמריקני הספיק לומר לכלי התקשורת שסיקרו את האירוע: "הפסיקו לאנוס ולהרעיב את אזרחי סודן, זה כל מה שאנחנו מבקשים", אמר קלוני בשעה שהוכנס לניידת.

האנשים שהתקבצו מחוץ למבנה בעקבות המהומה שנוצרה צעקו לעברו "תודה ג'ורג'!".קלוני ואנשים הודיעו מראש לאנשי התקשורת על כוונתם למחות בפתח בניין השגרירות ואף הודיעו על כוונתם להיעצר בידי המשטרה כמחאה על האלימות במדינה האפריקנית מוכת הגורל.