משרד האנרגיה החל במבצע החלפת מזגנים ישנים; מי זכאי?

החלפת המזגנים תוביל לחיסכון של כ-1,700 קוט"ש למזגן בשנה, ובסה"כ לחיסכון של כ-17 מיליון קוט"ש ■ עבור כל משק-בית החיסכון מוערך בכ-800 שקל בשנה

משרד האנרגיה והמים החל היום (א') בפרויקט נוסף במסגרת מימוש תוכנית ההתייעלות האנרגטית שגיבש להפחתת צריכת החשמל במשק, והפעם - החלפת מזגנים ישנים ולא יעילים במזגנים חדשים וחסכוניים, למקבלי הבטחת הכנסה והשלמת הכנסה, על-פי הקריטריונים של המוסד לביטוח לאומי.

מטרת פרויקט של משרד האנרגיה והמים היא להגביר את המודעות לחיסכון באנרגיה בקרב הציבור, לעודד החלפת מוצרי חשמל ישנים בעלי דירוג אנרגטי נמוך ולהוציאם מהשוק.

במהלך הפרויקט הנוכחי תחליף חברת טורנדו, שזכתה במכרז המשרד, כ-10,000 מזגנים ישנים במזגנים חדשים וחסכוניים (בדירוג אנרגטי A ו-B).

החלפת המזגנים צפויה להוביל לחיסכון של כ-1,700 קוט"ש למזגן בשנה, ובסך-הכול לחיסכון של כ-17 מיליון קוט"ש. עבור כל משק-בית, החיסכון מוערך בכ-800-850 שקל בשנה.

השקעת המשרד בפרויקט עומדת על תקציב כולל של כ-10 מיליון שקל. המשרד משתתף בכל מזגן בסכום של כ-1,000 שקל, המהווים כ-40% מעלות כלל חבילת ההחלפה. מדובר בסבסוד לא רק של עלות המזגן, אלא גם של כלל הפעולות הכרוכות בפרויקט זה, כולל הובלה, פירוק המזגן הישן וגריטתו, התקנת המזגן החדש ומתן אחריות כוללת על המזגן ועל ההתקנה למשך 3 שנים.

הזכאים לרכישת מזגן חדש במסגרת המבצע יוכלו להתקשר למוקד הטלפוני של טורנדו, שם יבדקו נציגי השירות את זכאותם (באמצעות מספר תעודת הזהות ותאריך הלידה של רוכש המזגן). לאחר מכן תתואם פגישה בבית הלקוח לבדיקת המזגן הישן והתאמת המזגן החדש (על-פי הדגם של המזגן הישן בודקים שהוא עומד בתנאי המכרז: בן למעלה מ-10 שנים ועוד).

בפגישה יבצע נציג החברה סימון של המזגן המיועד לפירוק, הזמנה טלפונית מול מוקד ההזמנות של חברת טורנדו, על-פי הדגם שהלקוח מעוניין בו, יגבה את הכסף ויתאם מועד הספקה והתקנה.

במועד ההספקה יגיע המתקין לבית הלקוח, יפרק את המזגן הישן המסומן בהתאם לכל כללי הפירוק ויתקין את החדש. המתקין יבדוק את תקינות המזגן החדש, יחתים את הלקוח על סיום ההתקנה ויקבל ממנו עותק של תעודת הזהות ושל הספח.