עובדי תנובה בעיצומים: "צפו למחסור בקוטג' בקרוב"

עובדי תנובה ממשיכים בעיצומים ולא מחלקים קוטג' למכולות ורשתות השיווק זה היום השני ברציפות ■ העיצומים - עקב הסחבת במו"מ עם ההנהלה על הסכם שכר חדש

עובדי תנובה ממשיכים היום (ב') בעיצומים ולא מחלקים קוטג' למכולות ורשתות השיווק זה היום השני ברציפות. העיצומים החלו בעקבות הסחבת במשא-ומתן בין ועד העובדים להנהלה על הסכם שכר חדש, במקום ההסכם שפג ביוני האחרון. בפברואר הוכרז סכסוך עבודה בתנובה.

"כבר היום מורגש מחסור בקוטג' בחנויות", נכתב בהודעה שהוציאו העובדים לתקשורת. "ועד העובדים אפשר אתמול הפצת המוצר לבתי-חולים ובתי-אבות".

בשעות הקרובות צפוי להתקיים מפגש של ועד העובדים עם מנכ"ל תנובה על רקע הסכסוך בין הצדדים, במסגרתו לא מספקים העובדים קוטג' לחנויות מתחילת השבוע.

כבר לפני כחודש ביקש ועד העובדים של תנובה מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בחברה ולפתוח מיד בהליכים לקראת השבתה, וזאת בעקבות פיצוץ המשא-ומתן בינם לבין נציגי הנהלת החברה על חידוש הסכם השכר.

בוועד העובדים טענו אז כי בחודשים האחרונים הם גילו איפוק לאור המחאה החברתית והקפידו על שקט תעשייתי ועל המשך התפקוד השוטף של החברה, בניסיון לאפשר לה לצלוח את המשבר, שכלל חרם צרכנים.

9 חודשים לאחר שהסכם השכר הקודם פקע, טענו העובדים, הנחה יו"ר החברה את ההנהלה לקיים עם נציגות העובדים משא-ומתן "על פירורים, תוך התעלמות מופגנת מהרווחיות של החברה, שכל-כולה נזקפת לזכות עבודתם הקשה של עובדיה, לאיפוק שגילו והימנעות מניצול ציני של חרם צרכנים".

במסגרת המשא-ומתן על הסכם השכר החדש דורשים בוועד העובדים תוספת שכר בגובה 5% לשנה, העברת עובדים מדור ב' לדור א' לאחר כ-6 שנות עבודה בחברה והפרשת רכיבים נוספים לקרן הפנסיה (רכיבים שלא מופרשים כיום).

פרופ' אביה ספיבק ופרופ' יוסי יונה מסבירים: "ניתן ואפשר למצוא את המודל הראוי בו כל הצדדים יוצאים מרוצים - הצרכן, העובד והחברה. רק כך יכולה לפעול חברה מתוקנת הפועלת על בסיס צדק חברתי. כל הקיץ האחרון פעלה ממשלת ישראל לפלג בין הצדדים במטרה לעצור את המחאה. אחת מהמסקנות שהסקנו כולנו שאם נפעל יחד צרכנים ועובדים ונקרא גם למעסיקים לתרום את חלקם, נוכל לייצר יחד בסיס הגון וחלוקה שווה יותר של הנטל. אנו תקווה ש'מודל תנובה' יהווה את תחילתו של עידן חדש בקשר בין חברה, עובדים וצרכנים".