דירוג שביעות-הרצון של סוכני הביטוח: הראל מובילה

‎‎אליהו מובילה בדירוג הכלל-ענפי ‏‎‎‏■ נשיא הלשכה כץ: "חסרה פריצת דרך בשירות"‏

‎אילו חברות ביטוח מסבות את שביעות הרצון הרבה ביותר לסוכני הביטוח בתחומי ביטוח החיים, הבריאות והסיעוד? בראש הרשימה של החברות הגדולות - הראל, בניהול מישל סיבוני, שקיבלה מסוכני הביטוח ציון כולל של 8.1. לצדה, חברת הביטוח אליהו - בבעלות שלמה אליהו, שרוכש את השליטה בקבוצת מגדל - מובילה את הדירוג הכלל-ענפי, שכולל גם חברות קטנות, כשהיא זוכה לציון כולל של 8.8. כך עולה מסקר שביעות הרצון של חברי לשכת סוכני ביטוח בעסקי ביטוח חיים ובריאות, שפורסם היום (ג') בכנס הלשכה במתקיים באילת.

בצד השני ניצבת כלל ביטוח, שזכתה לשביעות רצון כוללת של 6.7, בדומה לציון שלו זכתה הפניקס (6.9). נציין כי הסקר הטלפוני בקרב חברי לשכת סוכני ביטוח נעשה בפברואר, והשתתפו בו 700 מרואיינים. לסקר טעות דגימה של 3.7%.

‏‏‎‎‏"נקודת החולשה"

‏‎‎לדברי אודי כץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח, "השירות הוא הגורם המשפיע ביותר בהמשך דרכו של הענף; קל וחומר, בתקופה רגישה ומורכבת זו. גורמי הענף לא יכולים להתפשר על פחות ממצוינות בשירות לסוכנים, וכפועל יוצא - ללקוחות. ממצאי הסקר השנה מצביעים באופן כללי על היעדר פריצת דרך נדרשת. כדאי גם לראות כי מהירות הטיפול בתביעות בביטוח פנסיוני וחיים נותרה נקודת החולשה של החברות. ברור מאליו, כי לחיסכון ולצמצום בכוח אדם יש השפעה שלילית על רמת השירות, והנפגע העיקרי מכך הוא הלקוח".

‏לדעת סוכני הביטוח החברים בלשכה, הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, מנהלת את מדיניות החיתום (קבלת המבוטחים לביטוח אצלה) הגמישה ביותר בתחום החיסכון הפנסיוני וביטוחי החיים מקרב חברות הביטוח הגדולות - ששולטות ברוב המכריע של השוק; זאת, לצד הצטיינותה באופן הטיפול בתביעות הביטוח, ובמהירות הטיפול בתביעות הללו. גם מנורה בולטת לחיוב: זו השנה השנייה ברציפות, שבה ניכר שיפור יחסי בשביעות רצון הסוכנים מהחברה.

‏בעסקי ביטוח הבריאות והסיעוד, סוכני הביטוח שבעי רצון למעשה מכל חמש קבוצות הביטוח הגדולות. הראל אמנם מובילה, עם שביעות רצון כוללת של 8.1, ואולם למעשה, כל החברות זכו לדירוג של 7.5 לפחות. גם כאן, הראל בולטת ביחס לאחרות - בין היתר במהירות הטיפול בתביעות וגמישות החיתום. ‏‎‎‏