סקר: 76% מעובדי ההיי-טק בישראל מעוניינים ברילוקיישן

סקר של אול ג'ובס עבור "גלובס" מגלה ש-35% מעובדי ההיי-טק יסכימו לגור בחו"ל יותר מחמש שנים - בעיקר לטובת קידום בקריירה ■ 40% מהנשאלים שמו דגש על כמות הזמן הפנוי בחו"ל ■ העיר הנחשקת ביותר לרילוקיישן היא ניו יורק

האפשרות של עבודה מחוץ לגבולות ישראל קורצת מאוד לעובדי בענף ההיי-טק בישראל - 76% מעוניינים באפשרות של רילוקיישן. הנתונים הללו מסקר שנערך עבור "גלובס" על-ידי אתר הדרושים אול ג'ובס ובוצע באמצעות חברת The Network, שעוסקת בגיוס עובדים במדינות רבות בעולם, ביחד עם מכון המחקר לשוק העבודה, Intelligence Group.

מהן הסיבות שיגרמו לעובדים בענף ההיי-טק להעתיק את מקום מגוריהם? הסיבה הבולטת (62%) היא קידום בקריירה, זאת בעוד ששיפור המצב הכלכלי הוא התשובה שנתנו רק 35% מהנשאלים. סיבות נוספות למעבר הן שיפור איכות החיים (58%), צבירת ניסיון (39%.) ואתגר אישי (32%).

אחת השאלות החשובות במקרה של העתקת מגורים נוגעת למשך הזמן שבו יגורו העובד ובני משפחתו מחוץ לישראל. 35% מהעובדים מוכנים להתחייב לתקופה של יותר מחמש שנים, 32% יסכימו לגור בחו"ל במשך 3 עד 5 שנים, 22% יעזבו את ישראל למשך שנתיים ו-7% יבצעו את השינוי למשך שנה.

שאלה נוספת בסקר נגעה לתמריצים שיעודדו היי-טקיסטים להתגורר בחו"ל. 73% מהמשיבים דיברו על משכורת אטרקטיבית, כאשר סביבת העבודה בחו"ל גרפה רק 54%. תשובות נוספות שניתנו לשאלה הזו הן אתגר (48%), תנאי העסקה ותועלת (45%) ומידת הזמן הפנוי לטיולים ופנאי (40%).

הנשאלים נתבקשו לדרג את הציפיות שלהם ממקום העבודה, לקראת הרילוקיישן. התשובות הנפוצות היו סידורי מעבר נוחים (77%) ולאחר מכן סידורי הדיור ורמת החיים במדינה אליה יעברו (70% לכל סעיף). המשיבים ציינו גם את האפשרות של קריירה נאותה לבן / בת הזוג (61%) ואת הסביבה החברתית נאותה (55%).

הסקר האמור בדק גם מגמות בשוק העבודה הגלובלי, שאינן ממוקדות בהכרח בתחום ההיי-טק. הממצאים מצביעים על כך שהמדינות הנחשקות ביותר לרילוקיישן מבחינת הישראלים הן ארה"ב (75%) ואחריה אוסטרליה (46%). במקום השלישי נמצאות קנדה ואנגליה שכל אחת מהן קיבלה 42%.

לונדון ואז פריז

ומה באשר לערים הנחשקות? את השלישייה הפותחת של הערים שישראלים ירצו לעבוד בהן מובילה ניו יורק (49%) ואחריה לונדון (35%) ופריז.

"למרות מעמדה הנחלש של ארה"ב בזירה הבינלאומית, ועוצמתה הכלכלית ההולכת ופוחתת, עדיין כולם רוצים אמריקה", אומרת קרין מיטל, מנהלת המחקר והתוכן באול ג'ובס. "מעניין לראות שהמעמד של מדינות שנחשבות היום יותר מסבירות פנים מבחינה כלכלית ונוחות חיים - כמו מדינות סקנדינביה (22% לשבדיה, 19% לדנמרק), או סינגפור (12%) - עדיין נמוך באופן יחסי ליעדים אחרים. הדבר מלמד על כך שהעובד הישראלי הממוצע מבקש לחיות במדינה שהוא חש קרוב אליה מבחינה תרבותית".

לדברי מיטל, בדיקה של הנתונים בראייה גלובלית מצביעה על כך שמחפשי עבודה מפורטוגל, לוקסמבורג וניגריה הם בעלי נכונות גבוהה יותר לבצע רילוקיישן. בפורטוגל, לדוגמא 97%, מהנשאלים מוכנים לעבור למדינה אחרת לצורך עבודה, זאת לעומת 52% בסין ו-48% בארה"ב. ברוב המדינות שנסקרו ניתן לראות שיותר מאשר 50% מהנשאלים מוכנים לעבוד מחוץ למדינתם.

רילוקיישן
 רילוקיישן