ברפאל מרוצים מהביצועים ב-2011 אך נערכים להתייעלות

הרווח הנקי של החברה הסתכם אשתקד ב-111 מיליון דולר ■ המנכ"ל יערי: מרוצים מהביצועים אך נצטרך להתייעל- בשל החשש להאטה ופגיעה בצבר ההזמנות

החברה הביטחונית ממשלתית רפאל סיימה את שנת 2011 עם רווח נקי של 111 מיליון דולר (397 מיליון שקל). מדובר בירידה משמעותית ברווחים שעליהם דיווחה על ביצועיה ב- 2010, אז היא חתמה את השנה עם רווח נקי של 170 מיליון דולר (633 מיליון שקל). החברה הסבירו היום (ד') את הפער במכירת החברה-נגדה מדינגו, באופן שהזניק ב- 2010 את הרווח הנקי של רפאל באופן משמעותי.

היקף המכירות של רפאל ב-2011 הסתכם אשתקד בכ-7 מיליארד שקל וצבר ההזמנות של החברה גדל ביחס ל- 2010 ונאמד בכ-13.2 מיליארד שקל.

רפאל מתמקדת בפיתוח ובייצור של אמצעי לחימה מתקדמים, שנחשבים פורצי דרך בתעשיית הנשק העולמית: בין הפיתוחים היוקרתיים והבולטים שלה, המערכת ליירוט רקטות "כיפת ברזל" ומערכת ההגנה האקטיבית על משוריינים "מעיל רוח", שכבר מותקנת על טנקי מרכבה סימן 4 שמשמשים את צה"ל. החברה מעסיקה יותר מ- 6500 עובדים, עיקר הפעילות התעשייתית שלה באזור הצפון, היו"ר שלה הוא האלוף (במיל') אילן בירן והמנכ"ל הוא האלוף (במיל') ידידיה יערי.

ראשי החברה הביעו הבוקר שביעות רצון מהביצועים העסקיים שלה אשתקד, ומסרה כי רווחיה אשתקד הושגו בעיקר מפעילות ייצור, פיתוח ושיווק של מוצרים בתחומי העליונות האווירית, מערכות הגנה לטנקים ולרכבים משוריינים, טילי אוויר-שטח, טילים טקטיים אלקטרו-אופטיים ורב תכליתיים ועוד: "2011 היתה שנה טובה לרפאל, עם המשך מתן פתרונות ללקוחות החברה בעולם", אמר בהתייחס לנתונים המנכ"ל, יערי. הוא הוסיף והתייחס לטלטלות בכלכלת העולם והביע חשש מכך שההאטה בקבלת הזמנות ממשרד הביטחון ומצבאות זרים- פגעה בצבר ההזמנות של החברה. לדברי יערי "הדבר מחייב אותנו לנקוט שורה של צעדי התייעלות שיאפשרו לנו לשמור על איתנות כלכלית מחד ולהמשיך את מאמצי השיווק- בעיקר בשווקים הבין-לאומיים מאידך".

גם היו"ר בירן התייחס לקיצוץ הנרחב בתקציבי הביטחון של צבאות בעולם, ובישראל ואמר: "המציאות הכלכלית העולמית מחייבת אותנו לנקוט שורה של פעולות שיאפשרו לנו להמשיך לצמוח ושלמור על חוסנה של החברה, גם על רקע ההאטה והמיתון בעולם".