עזריאלי גרף 21.1 מ' ש' ב-2011; הרווח הנקי צנח ב-48%

הרווח הנקי הסתכם ב-623 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהפסד של 1.4 מיליארד ש' בגין ההשקעה במניות בנק לאומי וביטול הפחתת מס החברות ■ ההכנסות עלו ב-11% ל-982 מ' ש' ■ חמשת בכירי החברה השתכרו כ-40 מ' ש' ב-2011

קבוצת עזריאלי מדווחת היום (ה') על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של שנת 2011 ולשנה כולה, תוך שהיא מציגה גידול בשורה העליונה והתחתונה כאחד, בשיעור שנתי.

עזריאלי דיווחה על הכנסות מדמי שכירות נטו (NOI) שהסתכמו בכ-982 מיליון שקל, גידול של 11% ביחס לאשתקד. בשורה התחתונה, מדווחת הקבוצה על צניחה של 48% ברווח הנקי, להיקף של 623 מיליון שקל, לעומת 1.2 מיליארד שקל אשתקד.

עיקר הירידה ברווח נרשמה בשל רשימת הפסד של 439 מיליון שקל על ידי הקבוצה, וזאת עקב השקעותיה במניות בנק לאומי שירדה במהלך השנה החולפת, וכן עקב הוצאות מסים בגין ביטול הפחתת המס החברות במסגרת המלצות ועדת טרכטנברג, שהסתכמו בהיקף של 601 מיליון שקל.

בעזריאלי מדגישים כי הרווח הכולל הנובע מרכישת מניות בנק לאומי עומד על 140 מיליון מיליון מאז ביצוע ההשקעה ועד למועד הדוח, וכ-200 מליון שקל עד היום.

למרות הצניחה המשמעותית ברווח, בשנה החולפת גרף עזריאלי, בעל השליטה בקבוצה שכר של כ-21.1 מיליון שקל, כאשר כל 5 בכירי הקבוצה (כולל עזריאלי) השתכרו יחד כ-40.5 מיליון שקל. המשנה לעזריאלי מנחם עינן השתכר כ-7 מיליון שקל ב-2011, בעוד המנכ"ל שלמה שרף הרוויח 5.7 מיליון שקל אשתקד.

בהמשך לפרסום הדוחות, הודיעה הקבוצה כי תחלק דיבידנד בהיקף של 240 מיליון שקל.

דוד עזריאלי: "מאמין בכלכלה הישראלית"

דוד עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, התייחס לדוחות: "אני מאמין בכלכלה הישראלית בהווה וכן בעתידה ובהתאם לזאת היקפי היזמות של הקבוצה בפרויקטי הנדל"ן המניב במדינת ישראל בשנים הקרובות הינם בהיקפים חסרי תקדים".

התזרים השוטף הפרמננטי (FFO) המיוחס לפעילות הנדל"ן של הקבוצה, רשם ב-2011 גידול של כ-12% והסתכם בכ-668 מיליון שקל.

עוד מדווחים בעזריאלי כי הההכנסות נטו משכירות (NOI) מנכסים זהים, במגזר המרכזים המסחריים והקניונים בישראל עלה בכ-5% בהשוואה ל-2010, וכן כי ה-NOI מנכסים זהים במגזר שטחי משרדים להשכרה ואחרים בישראל צמח בשיעור של כ-10% ביחס לאשתקד.

באשר לאיתנות הפיננסית של הקבוצה, מדווחת האחרונה כי זו "מוסיפה להיות חזקה ויחסיה הפיננסים ממשיכים לבלוט ביחס לענף". מזומנים ושווי המזומנים של הקבוצה נכון לסוף השנה החולפת הסתכם בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל, בעוד תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ונכסים שאינם משועבדים הסתכמו בכ-9 מיליארד שקל.

בעזריאלי מציינים כי "איתנות פיננסית זו אפשרה ומאפשרת לקבוצה גמישות פיננסית גבוהה ויכולת ניצול הזדמנויות השקעה וגיוס מימון בתנאים טובים".

שלמה שרף, מנכ"הקבוצה: "אנו ממשיכים להציג צמיחה חזקה בעסקי הליבה שלנו ולשפר את הביצועים מרבעון לרבעון; במקביל אנו נמצאים בתנופת פיתוח חסרת תקדים בהיקף של כ-3.2 מיליארד שקל, אשר תרחיב את עסקיה בתחום זה באופן משמעותי שכן תוסיף כ-60% נוספים לשטחי הנדל"ן המניב הקיימים בישראל של הקבוצה".