מלך הקניונים איבד את זה

ניתן לצפות מדוד עזריאלי לקצת יותר רגישות לגבי עלויות השכר שלו

דוד עזריאלי שולט על חברת הנדל"ן הגדולה והמצליחה בישראל. חברה הנסחרת בשווי יותר מ-10 מיליארד שקל ומחלקת מדי שנה מאות מיליוני שקלים כדיבידנד לבעלי המניות. את הקבוצה מנהלת סוללה מרשימה של מנהלים מקומיים אותם גייס עזריאלי בתנאים מפתים: יש בה סגן יו"ר פעיל, מנכ"ל במשרה מלאה וסמנכ"לים למכביר.

כבעל השליטה בקבוצה הנושאת את שמו, עזריאלי הוא הראשון ליהנות מהצלחתה, הן בדרך של השבחת שווי המניות שבידיו, והן באמצעות הדיבידנדים שהיא מחלקת מדי שנה לבעלי המניות שלה.

זה אמור היה להספיק לו. גם שכר של מיליון או שני מיליון שקל בשנה לא היה גורם לנו להרמת גבה. ועדיין, עזריאלי, יו"ר הדירקטוריון של הקבוצה, מתעקש לקיים כל תג ותג בהסכם ההעסקה שנחתם עמו ערב הנפקת הקבוצה בבורסה, ביוני 2011. מדובר בהסכם מרובה סעיפים המבטיח לעזריאלי שכר מדהים של 20-24 מיליון שקל מדי שנה באמצעות דמי ניהול; מענק הנגזר מרווחי הקבוצה; החזר הוצאות שיכול להגיע למיליוני שקלים בגין הוצאות רכב, טלפון, אש"ל, אירוח, טיסות במחלקה ראשונה (או במטוס פרטי) ועוד.

דוד עזריאלי הקים אימפריה עסקית לתפארת, ואיש אינו חולק על הזכויות הרבות שצבר. אבל על סף יום הולדתו ה-90 (שיהיה במזל טוב) אפשר בהחלט לבקש ממנו, "תרגיע".

בימים של תסיסה חברתית, של ציבור גדל והולך המתקשה להשלים עם הפערים המבהילים שנוצרו בין עשירי הארץ לבינו, ניתן לצפות מ"מלך הקניונים" להפגין רגישות לגבי עלויות השכר שלו, וכלפי מי שמפרנסים כה יפה את עסקיו. אותה רגישות שהובילה אותו להודיע, ערב ההנפקה בבורסה, כי יתרום בעתיד את מרבית הונו לארגוני צדקה.