נדחתה בקשת יו"ר ועד העובדים בעיריית רמת-השרון לצו נגד פיטוריו

צביקה צמח טען כי פיטוריו אינם חוקיים וכי ראש העיר איציק רוכברגר התנכל לו ■ השופטת: "לא שוכנעתי, ולו לכאורה, כי נפל פגם בהחלטה לפטר את צמח"

בית הדין האזורי לעבודה דחה הבוקר (ה') את בקשתו של יו"ר ועד העובדים לשעבר בעיריית רמת-השרון, צביקה צמח, להוציא צו מניעה זמני המורה על מניעת פיטוריו מעבודתו.

השופטת שרה מאירי, בהסכמת נציגי העובדים והמעבידים, קבעה: "לא שוכנענו, ולו לכאורה, כי נפל פגם המשליך על ההחלטה לפטר את צמח".

צביקה צמח, יו"ר ועד העובדים לשעבר בעיריית רמת-השרון, עבד בעירייה כ-20 שנה, ובינואר השנה פוטר מעבודתו, לאחר נערך לו שימוע.

מיד עם פיטוריו פנה צמח לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה למתן צו מניעה זמני וקבוע כנגד פיטוריו, בטענה כי אינם חוקיים ואינם לגיטימיים. לטענתו, לפני כש-3 שנים החל ראש העיר איציק רוכברגר לרדוף אותו, לעקוב אחריו ולהתנכל לו, ואף הגיש נגדו תלונת-שווא למשטרה, וזאת עד לפיטוריו.

עוד טען צמח כי הליך השימוע שהתקיים לו היה פגום, ועדת השימוע התעלמה לחלוטין מדבריו, והשימוע היה למראית-עין בלבד.

בתגובתה טענה העירייה כי צמח התבטא בצורה לא ראויה, בין היתר כאשר כינה את בכירי העירייה "שקרנים" בכל הזדמנות, ואף הסתיר מבית הדין כי ערכאות שיפוטיות דחו את ניסיונותיו לטעון להתנכלות נגדו.

עוד נטען כי צמח זומן לשימוע בשל טענות על תפקוד לקוי וחוסר התאמה לעבודה, כשהוא רואה את עצמו משוחרר מחובת דיווח נוכחות, מקבלת אישור להיעדרות וכדומה. כן נטען כי הבקשה הוגשה באיחור ניכר, כשהפיטורים כבר נכנסו לתוקף.

השופטת מאירי ציינה כי הבקשה אכן הוגשה בשיהוי וללא הסבר לכך. עוד צוין כי בשלב בו מתבקש צו מניעה זמני, "העובדה כי חוזר המבקש על טענות 'התנכלות'/'התעללות' וכיוצ"ב ביטויים - אין בהם כדי להפוך טענותיו למוכחות".

השופטת הוסיפה: "המבקש לא ממש בא בידיים נקיות בפנינו. תחת צירוף דפים רבים שלא לצורך... ראוי היה כי יצרף או יפנה לנספחי הזימון לשימוע, ודאי כשטוען הוא נגד תקינות ההליך... לכך יש להוסיף כי גם בשימוע עצמו קשה לקבל את התבטאויות המבקש (או מטעמו), ועולה לצערנו התחושה כי סבור המבקש כי הוא ’מנהל’ את הרשויות השונות ולא רק את המשיבה...".