מנכ"ל הרכבת: "המצב קטסטרופלי; לא נפטר את אדרעי"

בעז צפריר בראיון לגל"צ על אדרעי וחברי הוועד שפוטרו: "יש 40 חברי ועד, רובם ככולם טובים ומקצועיים, שידם אינה באלימות. רק 4 מתוכם הם מובילי אלימות" ■ עיני: מחר נשבית הרכבת ונכריז על סכסוך בענף התחבורה

"לרכבת ישראל יש 40 חברי ועד, רובם ככולם טובים ומקצועיים, שידם אינה באלימות. רק ארבעה מתוכם הם מובילי אלימות, ולא מובילי מאבק מקצועי", כך אמר היום (ב') מנכ"ל הרכבת בעז צפריר, בראיון לגל"צ.

צפריר התייחס לאיום הסתדרות העובדים הכללית, בראשות עופר עיני, להשבית את הרכבת ואת כלל מערך התחבורה הציבורית מחר, על רקע פיטורי 2 עובדים מוועד עובדי הרכבת והשעייתה של גילה אדרעי, יו"ר הוועד.

"במשך כל זמן המאבק הארגוני הלגיטימי, שנמשך שנה וחצי, הוצעו לעובדים חלופות רבות באשר לסוגיית התחזוקה של רכבת ישראל", דברי צפריר. "אנו לא רוצים בפיצוץ הזה, אלא רוצים לשפר את הרכבת שנמצאת במצב קטסטרופלי. תחזוקת הרכבת נמצאת במצב חמור מאד, והוועד מנסה בכל דרך אפשרית - לרבות באלימות - למנוע את השיפור הזה".

כשנשאל אם יש סכנה לנוסעים, השיב כי "אין סכנה לנוסעים, אבל יש סכנה להמשך קיומו של הציוד ברכבת. האיחורים והתקלות ברכבת נובעים, בין היתר, מהמצב הזה".

באשר להמשך תפקידה של אדרעי, ציין צפריר: "לא נבקש לפטר אותה, בתום 3 חודשים - אדרעי תחזור לתפקידה".

"אנחנו במצב שבו איננו מוכנים לאלימות בכלל", הסביר. "יש לנו אפס סובלנות לאלימות. ננקטו נגד האנשים הללו (חברי הוועד) אמצעים משמעיים חמורים, שנבעו מאלימות קשה כלפי עובדים, מנהלים, וגם כלפי. לא מדובר בניסיון לדכא את המאבק", סיכם.