בזן מפספסת את התחזיות עם הפסד של 87 מ' ד' ב-2011

החברה הפסידה 3.6 אגורות למניה - אנליסטים בשוק ציפו ל-0 אגורות למניה ■ בחברה תולים את הירידה התלולה ברווחי החברה בעלייה במחירי הנפט ■ החברה יצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 117 מיליון דולר ב-2011

חברת בזן פרסמה היום (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2011 ולשנה כולה, כאשר בשורה התחתונה רושמת החברה הפסד נקי רבעוני של 78 מיליון דולר והפסד שנתי של 87 מיליון דולר. זאת, לעומת רווח שנתי של 73 מיליון דולר ב-2010. בשורה העליונה החברה רשמה הכנסות רבעוניות של 2.1 מיליארד דולר והכנסות שנתיות של 9.6 מיליארד דולר.

התוצאות של בזן גרועות יותר מכפי שציפו אנליסטים בשוק. לפי קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "גלובס" ופסגות, החברה הייתה אמורה לרשום רווח אפסי למניה בשנת 2011, ואילו בפועל היא הפסידה 3.6 אגורות למניה. (לדף קונצנזוס התחזיות של "גלובס" ופסגות - לחצו כאן)

בזן יצרה תזרים מזומנים של מפעילות שוטפת של 117 מיליון דולר ב-2011 לעומת תזרים של 6.5 מיליון דולר ב-2010. הוצאות המימון של החברה הסתכמו ב-89 מיליון שקל ב-2011 לעומת הוצאות של 51.1 מיליון ב-2010.

מהדוחות עולה כי חלה ירידה כללית בפעילות החברה שהובילה לירידה ברווחיות בכל המגזרים העיקריים. כך למשל, במגזר הזיקוק נגרם הפסד תפעולי של 9 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 3 מיליון דולר ב-2010. במגזר הפולימרים חלה ירידה ברווח התפעולי לרמה של 6 מיליון דולר לעומת 65 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. גם במגזר הסחר נוצר הפסד תפעולי של 19 מיליון דולר לעומת 18 מיליון דולר ב-2010.

היקף הזיקוק השנתי הסתכם ב-8,226 אלף טונות -עלייה של 623 אלף טון ביחס ל-2010.במגזר הפטרוכימיה חל גידול של כ-47 אלף טון לכ-695 אלף טון .

בחברה תולים את הירידה התלולה ברווחי החברה בעיקר באי יציבות הפוליטית במדינות המייצאות נפט ובמרכזן המתיחות בין איראן למדינות המערב שגרמה למחירי הנפט לזנק בחודשים האחרונים ב-15%, עניין שהקשה על הפעילות העסקית של החברה והעלה את הוצאות המימון שלה.

בתחומי איכות הסביבה השקיעה החברה 1.5 מיליון דולר בהתאם למדיניות שנדונה ואושרה בוועדת המעורבות לקהילה.

לדברי יוסי רוזן, יו"ר בזן: "2011 הייתה שנה מאוד לא אופיינית ולא יציבה בפעילות של בזן . מכלול הארועים והאתגרים שעמדו בפנינו היה רב ובלתי ניתן לחיזוי . על רקע שנה זו מתעצמת ההחלטה שלקחו על עצמם בעלי המניות של החברה יחד עם הדירקטוריון בהתוויה של תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח על מנת ליצור לבזן סביבה עסקית שתצמצם את החשיפה ותהפוך אותה לחברה רווחית יותר".