כיל הרוויחה 370 מ' ד' ברבעון; שכרו של מוזס: 16.3 מיליון ש'

הכנסות של כ-1.7 מיליארד דולר ■ רווח של 29 סנט למניה ברבעון ■ לפי קונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות, כיל צפויה היתה לרשום הכנסות של 1.738 מיליארד דולר ורווח נקי של 31 סנט למניה ■ מחלקת דיבידנד בהיקף 260 מיליון דולר

חברת כיל דיווחה הבוקר (ג') על תוצאות חזקות בשנת 2011 וברבעון הרביעי של השנה שעברה. בשורה העליונה דיווחה כיל על הכנסות של כ-1.71 מיליארד דולר ברבעון, גידול של מעל 20% לעומת 1.42 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי של כיל ברבעון הסתכם בכ- 775 מיליון דולר, גידול של כ- 24% לעומת 627 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של השנה הסתכם בכ- 467 מיליון דולר, גידול של כ-38% לעומת 339 מיליון דולר ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה דיווחה כיל כי הרווח ברבעון הרביעי הסתכם בכ-370 מיליון דולר, עליה של כ-50% לעומת 245 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-29 סנט ברבעון, נמוך ב-2 סנט מקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות.

במקביל הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד של 260 מיליון דולר עבור הרבעון הרביעי של שנת 2011.

עקיבא מוזס, מנכ"ל החברה, זכה לעלות שכר בהיקף של כ-16.28 מיליון שקל.

האנליסטים המסקרים את כיל ציפו בממוצע להכנסות של 1.738 מיליארד דולר ורווח נקי של 31 סנט למניה. לקונצנזוס האנליסטים של "גלובס" ופסגות.

עלייה של 25% במכירות ב-2011

מכירות כיל בשנת 2011 הסתכמו בכ-7.07 מיליארד דולר, גידול של כ-24% לעומת 5.69 מיליארד דולר בשנת 2010. שיא המכירות נבע מגידול במכירות כל המגזרים ועלייה במכירות בכל השווקים הגיאוגרפיים.

הרווח הגולמי הסתכם בכ-3.16 מיליארד דולר, גידול של כ- 30% לעומת 2.43 מיליארד דולר בשנה הקודמת. הרווח התפעולי של כיל בשנת 2011 הסתכם בכ-1.92 מיליארד דולר, גידול של כ-43% לעומת 1.34 מיליארד דולר בשנת 2010.

בשורה התחתונה דיווחה כיל כי הרווח הנקי הסתכם בכ-1.51 מיליארד דולר, גידול של כ- 48% לעומת 1.02 מיליארד דולר בשנת 2010. הרווח למניה עמד על 1.19 דולר לעומת 81 סנט ב-2010.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2011 הסתכם לסך של 1.3 מיליארד דולר. התזרים יחד עם הגידול בהתחייבויות הפיננסיות נטו שימשו לביצוע השקעות ברכישת חברות ופעילויות, להגדלת ההשקעות ברכוש קבוע ומתקנים.

התפלגות המכירות של כיל בשווקים הגיאוגרפיים מלמדות על גידול בשווקים אסטרטגיים בעלי פוטנציאל צמיחה גבוה בעיני כיל. מכירות כיל בשוקי אסיה (בעיקר הודו וסין) גדלו ב-25% בשנת 2011 והסתכמו ב-2.09 מיליארד דולר, המכירות באירופה גדלו ב-28% והסתכמו בכ-2.42 מיליארד דולר והמכירות בדרום אמריקה גדלו ב-7% בשנת 2011 והסתכמו בכ- 666 מיליון דולר.