הסקציות עובדות: חברות הנפט מתקשות לשלם לאיראן

אובמה יכול לחייך: לאחר שנותקה ממסלקת הכספים - SWIFT חברת shell החייבת לאיראן סכום בהיקף של מיליארד דולר לאחר שרכשה ממנה נפט גולמי בהיקף של 8 מיליון חביות נפט מתקשה להעביר לה את הכספים

אובמה יכול לחייך. הסנקציות הכלכליות על איראן מתחילות לשאת תוצאות. לאחר שמוקדם יותר החודש איראן נותקה מהמסלקה הבינלאומית של ה-SWIFT כעת, חברות רבות מתקשות להעביר אליה את הכספים שהם חייבות לה בגין רכישות נפט. אחת מהחברות הללו היא ענקית האנרגיה shell העוסקת בפיתוח ושיווק של נפט בכל רחבי העולם ומפעילה רשת של תחנות דלק בארה"ב.

לפי ארבעה מקורות שונים המקורבים לעניין, חברת shell חייבת לאיראן סכום בהיקף של מיליארד דולר לחברת הנפט הלאומית של איראן לאחר שרכשה ממנה נפט גולמי בהיקף של 8 מיליון חביות נפט או 4 מיכליות נפט מלאות.

"חברת shell עוסקת בימים אלו במציאת פתרונות שונים כדי שתוכל להעביר לאיראן את הכסף שהיא חייבת לה מבלי להפר את הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו על הרפובליקה האיסלאמית", אומר בכיר בתעשייה שאותו ציטטו ב-CNBC. "זהו עניין רגיש ומסובך משום שבחברה מעוניינים לשמור על הקשרים הטובים שלהם עם עמיתיהם האיראנים".

ל-shell קיימים חוזים לרכישת נפט בהיקף של 100 אלף חביות ביום מהחברת הנפט האיראנית, עניין שהופך אותה ללקוח השני בגודלו הסוחר עם החברה האיראנית לאחר חברת הנפט הטורקית Tupras.