ניתוח טכני: הדאו ימשיך את הראלי, קו תמיכה ב- 13,000 נק'

גריל גופי, המנתח הטכני של CNBC טוען כי במהלך 2011 נוצרה במדד הדאו ג'ונס תבנית טכנית של - head and shoulder שיצרה למעשה קו תמיכה ברמה של 13,000 נק' ■ גופי צופה כי הראלי יימשך ורמת ההתנגדות הבאה תהיה ב-13,900 נק'

כאשר מנסים לחזות לאן מועדות פניו של מדד הדאו ג'ונס, בייחוד לאחר שחצה את רמת ההתנגדות של 13,000 נקודות בתקופה האחרונה, ניתן לומר כי מה שייקבע את עתידו יהיה קו ההתנגדות או התמיכה שייווצר כתוצאה מתבנית ה-head and shoulder שנוצרה מוקדם יותר במהלך 2011. גריל גופי, המנתח הטכני של CNBC טוען כי חייבים לזהות את התבנית הזו לפני שמחלטים האם הדאו יפרוץ כלפי מעלה.

גופי טוען כי מדד הדאו ג'ונס פיתח את תבנית ה-head and shoulder בתקופה שבין אפריל ליולי 2011, וכי השפעת קו הצוואר שבתבנית הוכחה כמאוד חזקה ושימשה למעשה כקו התנגדות חזק שהגביל את הראלי בשווקים.

"כיום המצב שונה, קו ההתנגדות הפך לקו תמיכה (ברמה של 13,000 נקודות) ואנו מצפים כי המדד ישבור את קו המגמה כלפי מעלה תוך שהוא יעשה שימוש תכוף בקו התמיכה בתקופה הקרובה", מסביר גופי. "בתקופה של הימים האחרונים הדאו צפוי אומנם לדשדש בקו התמיכה אך לא לחצות אותו כלפי מטה, כאשר בסופו שלדבר הוא יפרוץ כלפי מעלה ויחזק את הראלי.

לפי הניתוח של גופי, הראלי ייעצר ברמה של 13,900 נקודות, המשמשת רמת ההתנגדות הבאה ומה שאמור לשמש לסוחרים את נקודת היציאה הראשונה. "רבים מהמשקיעים יתמקדו ברמה הפסיכולוגית של 14,000 נקודות, אך לדעתי רמת ההתנגדות תהיה כבר ב-13,900 נקודות".

גופי מסביר כי לניתוח הטכני יש שתי מטרות מרכזיות. האחת היא לזהות את המגמה בשווקים, וזה כולל הסימנים המהותיים היכולים להעיד על שינוי המגמה. החוזק וההשפעה של קו המגמה (תמיכה או התנגדות) מסייע לזהות את הסימנים הללו ואת המגמה הכללית בשוק. המטרה השנייה היא לבסס יעדים או נקודות יציאה שיאפשרו למשקיעים לצאת מהפוזיציה.