ביה"ד הורה לעובדי חברת החשמל להפסיק את העיצומים

בהנהלת חברת החשמל הביעו סבירות רצון גבוהה מההחלטה, לאור החשש כי העיצומים יפגעו בתוכנית החברה לגייס במהלך יוני מיליארדי שקלים בהנפקת אג"ח

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הורה היום (ג') לעובדי חברת החשמל להפסיק מיד את העיצומים שהתחילו שלשום (א'), במחאה על הכוונה למשוך את כספי קרן החשמל חינם לגמלאי החברה.

בית הדין קיבל בכך את בקשת הנהלת חברת החשמל והוציא צו מניעה גורף האוסר על העובדים להמשיך בעיצומים.

בהנהלה הביעו סבירות-רצון גבוהה מההחלטה, לאור החשש כי העיצומים יפגעו בתוכנית החברה לגייס במהלך חודש יוני מיליארדי שקלים באמצעות הנפקת אג"ח בשוק ההון לצורך רכישת דלקים לייצור חשמל.

בחברה חששו כי כל עיכוב או דחייה בגיוס ההון עשויה להעמיד את החברה במצב שבו היא לא תוכל לספק את החשמל הדרוש.

שלשום הכריז ועד עובדי חברת חשמל על סכסוך עבודה, בתגובה להחלטת ההנהלה למשוך כ-350 מיליון שקל מקרן החשמל חינם והשי לחג של העובדים. הכסף הוא חלק מ-1.5 מיליארד שקל שחברת החשמל התחייבה לגייס ממקורותיה במסגרת תוכנית החילוץ, שנועדה לאפשר לה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות עד חודש יוני.

סדרת העיצומים עלולה לגרום לפגיעה קשה בניסיונות החברה להיערך לאספקת החשמל בקיץ. מדובר בין היתר בהחלטה לעצור את עבודות ההכנה של התשקיף הדרוש לחברה לצורך גיוס 4.5 מיליארד שקל בשוק ההון וכן עצירת העבודות הקשורות לפריקת פחם, חיבור יצרני חשמל פרטיים לרשת החשמל הארצית והקמת תחנות כוח הבמסגרת פרוייקט החירום.

ובאותו עניין - סוכנות הדירוג מידרוג הודיעה על מתן דירוג Aaa לסדרה מגובה בערבות מדינה בהיקף של עד 1.5 מיליארד שקל, אותה מתכננת החברה להנפיק באפריל 2012. דירוג הסדרה המגובה בערבות מתבסס על טיוטת הסכם להעמדת ערבות ועל טיוטת כתב ערבות, אשר הועברו למידרוג. סדרה זו תונפק בהנפקה פרטית, ולאחריה החברה מתכוונת לבצע הנפקות ציבוריות.

ועד עובדי חברת החשמל מסר כי "ארגון עובדי חברת החשמל מברך על ההחלטה המהירה של בית הדין לעבודה, החלטה שמונעת את הוצאת כספי הפנסיה של העובדים לצורך רכישת דלקים. על-ידי החלטה אמיצה וצודקת זאת מנע בית הדין לעבודה נזק חמור הן לכספי העובדים, הן למערכת יחסי העבודה והן למשק החשמל הנמצא במשבר חמור. ארגון עובדי חברת החשמל מתחייב למלא את החלטת בית הדין ככתבה וכלשונה".