בזק מנסה שוב: מבקשת מכחלון לאפשר לה הנחות בטלפוניה

‎משרד התקשורת סירב כבר מספר פעמים לבקשת בזק לאפשר לה להעניק הנחות ללקוחותיה ■ ‎הפנייה נעשית יום לאחר ביטול התשלום שגובה בזק עבור הקו הערום

‎‎לאחר שביקשה מספר פעמים בחודשים האחרונים לאפשר לה להציע ללקוחותיה הנחות בשירותי הטלפוניה ונדחתה, פנתה השבוע חברת בזק שוב למשרד התקשורת בדרישה לאשר לה לשווק את חבילות השירות שנפסלו.

הדרישה מגיעה יום לאחר שתיכנס לתוקף ההוראה שמחייבת את בזק להפסיק לגבות תשלום עבור קו אינטרנט שאינו כולל טלפוניה (קו‏‎ Adsl ‎ערום‎(‎‏.

‏למרות שבזק עומדת בתנאים המאפשרים לה לתת הנחות, החליט משרד התקשורת למנוע מהחברה לעשות זאת, שכן לשיטתו הדבר מאיים על התחרות בשוק הטלפוניה.

‏עוד קבע המשרד כי בזק פוגעת במתחרות כאשר היא גובה תשלום של 25 שקל עבור קו אינטרנט שלא כולל טלפוניה, והופכת בכך למעשה את הצעת המתחרות ללא כדאית עבור הלקוחות.

‏‎‎דילמה לא פשוטה

‏‎‎אלא שבינתיים, קיבלה בזק הוראה להפסיק ולגבות את התשלום עבור הקו החל מ-3 באפריל, כך שלכאורה, החשש מפני פגיעה בתחרות כבר לא קיים.

‏לפיכך, מבקשת כעת בזק שוב לאשר לה לשווק את חבילות השירות המוזלות, בקשה שנדחתה כאמור בעבר מצד משרד התקשורת.

‏בכך מעמידה החברה את המשרד בדילמה לא פשוטה, מאחר שסירוב נוסף ייתפס כניסיון לא מקצועי לחסום אותה בו ,בזמן שמתחרותיה בשוק מציעות הנחות בטלפוניה ללא מגבלות‎.‎‏