"הבורסה בת"א תמשיך להציג ביצועי חסר ביחס לעולם"

כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון ■ הפועלים: מוקדם מלהכריז על היפוך מגמה בר קיימא בבורסה, וכי גם בטווח הקרוב נמשיך לראות בתנודתיות בשוק המקומי תוך נפח מסחר נמוך יחסית

"אנו צופים כי הבורסה בתל אביב תמשיך להציג ביצועי חסר ביחס לעולם וכי המהלכים הרגולטוריים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

עם זאת, "בהסתכלות ארוכת טווח, רמת המחירים הנוכחית נראית מעניינת עבור משקיעים שאינם חוששים מתנודתיות. במבט ענפי, להערכתנו מומלץ להחזיק בסקטור האנרגיה והפרמצבטיקה מעל למשקל השוק", מציינים בלאומי.

כלכלני בנק הפועלים מציינים בסקירתם כי בשבועיים האחרונים נראה כי שוק המניות המקומי נהנה ממומנטום חיובי, שמדורבן בעיקר באוירה חיובית יותר בשוקי ההון הגלובליים. בכך הסתכם חודש מארס כחודש חיובי בבורסה, לאחר המטוטלת שאפיינה את החודשיים הראשונים של השנה. במקביל, מחזורי המסחר ממשיכים להיות נמוכים מאוד, גם בשבוע בו פקעו אופציות המעו"ף למארס ופורסמו הדוחות הכספיים של החברות הציבוריות הגדולות.

לפיכך, בפועלים סבורים כי מוקדם מלהכריז על היפוך מגמה בר קיימא בבורסה, וכי גם בטווח הקרוב נמשיך לראות בתנודתיות בשוק המקומי תוך נפח מסחר נמוך יחסית. בראיה לעתיד, "אנו ממשיכים לעשות הבחנה בין סוגי המשקיעים, לפי פרופיל הסיכון שלהם, כשההמלצה הכללית הינה להמשיך ולהגדיל במתינות את החשיפה המנייתית בתיקים. למשקיעים המאופיינים במידה נמוכה של סובלנות לתנודתיות בשוק אנו ממליצים להשאר בחשיפה מנייתית מתונה (כ-50%-60% מהפוזיציה המנייתית המקסימלית בתיק). למשקיעים בעלי אורך נשימה, המסוגלים לעמוד בתנודות השוק, אנו סבורים כי רמות המחירים הנוכחיות מהוות הזדמנות לבניית פוזיציה מנייתית ארוכת טווח במניות רבות, אשר מחיריהן הפכו לאטרקטיביים להשקעה".

מבחינת הרכב התיק, בפועלים רואים עדיפות להשקעה במניות החברות הגדולות, בעלות מדיניות דיבידנדים אגרסיבית, הפונות ליצוא וכן לחברות הפועלות בענפים הבסיסיים (כגון פארמה, כימיה ונדל"ן מניב), ופחות לחברות המוטות לצריכה הפרטית בישראל. כמו כן, "אנו ממשיכים להמליץ על הגדלת הרכיב הגלובלי בתיק המנייתי".