גרופון מסתבכת: "ההכנסות שלנו היו פחות מכפי שדיווחנו"

גרופון נאלצה לתקן את דוחותיה לרבעון הרביעי של 2011 בעקבות שימוש בטכניקת חישוב בעייתית ■ לאחר ההודעה, המניה של החברה ירדה ב-5.9%

חברת "גרופון ", מפעילת אתר הקופונים והרכישות הקבוצתיות הפופולרי, דיווחה אתמול לרשויות הרגולטוריות בארצות הברית על "חולשה מהותית" בפיקוח הכספי שלה, ושתוצאות הרבעון הרביעי של 2011 שדיווחה עליהם בחודש שעבר, היו יותר רעים מכפי שדווח בהתחלה, בין היתר בעקבות תשלומים גדולים יותר לסוחרים.

בדיווח שהעבירה החברה נמסר, שהכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2011 עמדו על 492.2 מיליון דולר ולא 506.5 מיליון דולר כפי שנכתב בדיווח שלה מלפני חודש. מדובר בעוד תקלה מצידה של גרופון מאז הגשת המסמכים להנפקה שלה בחודש יוני.

חודשיים אחרי הצגת התשקיף שלה, נאלצה החברה לזנוח את הדרך שבה מחשבת את הרווחים שלה בעקבות ביקורת מצד הרשות לניירות ערך בארצות הברית. החברה הייתה מחשבת את סך כל העסקאות שבוצעו באתר כהכנסות - כולל תשלומים שהייתה מחוייבת להעביר לסוחרים שמפרסמים באתר. בעקבות כך, נאלצה החברה לתקן את דוחותיה הכספיים של שנת 2010.

"זה מוסיף לסנטמנט השלילי שנמצא סביב הדיווחים שלהם", אמר קן סינה, כלכלן בחברת Evercore Partners שמעניקה למניית החברה המלצה של "החזק". בעקבות ההודעה, המנייה של החברה ירדה 5.9% במסחר המאוחר בוול סטריט ל-17.29 דולר. מאז ההנפקה בחודש נובמבר המנייה ירדה ב-8.1%.