גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: אילן בירנפלד עושה את ת"א

מי השתתפו במרתון ת"א? ■ מי הגיעו לחתונתו השלישית של יוסי ויליגר? ■ וגם: מה חושב אילן שילוח על המהלך האחרון של שלי יחימוביץ'?

במזג אוויר אידיאלי לריצה הזניק ראש עירית תל-אביב, רון חולדאי, ביום שישי בבוקר את מרתון ג'ילט תל-אביב. רחובות וכבישי העיר נחסמו לטובת כ-25 אלף הרצים שהתכוננו חודשים ארוכים לקראת האירוע.

צחי פישביין, מרתון ג'ילט ת
צחי פישביין


בכירי המגזר העסקי לא נותרו אדישים והתייצבו להשתתף במקצים השונים. בין רצי המרתון השלם: עו"ד ארז סלונים (בנו של עו"ד אורי סלונים שבא לעודד) שהשלים את המרתון ב-02:50:46 והגיע במקום העשירי בתחרות ובמקום הרביעי לקבוצת הגיל שלו, אילן טוביהו (03:43:30), עו"ד אודי אפרון שותף במשרד פירון (03:31:38), טל רבן (04:41:03) וברק פלצ'י מנהל השיווק של סמסונג ישראל (03:59:08).

יצחק הרצוג, מרתון ג'ילט ת
ח"כ יצחק הרצוג

רצו חצי מרתון: שרון קדמי (01:43:19), קרנית גולדווסר (01:52:50) ורן דנאי (01:56:59). "הסתפקו" ב-10 ק"מ: פיליפ רו (01:03:49), צחי פישביין (01:06:14), עודד פרנקל (00:46:26), ח"כ יצחק הרצוג (01:03:05), אנדרו חורש (00:59:03), עו"ד יורם ראב"ד (01:15:40), גיורא עופר (01:06:43), עו"ד אודי ארצי, שותף במשרד ש. הורוביץ ושות' שרץ עם בתו הדס (01:06:10) ודרור לב מנכ"ל רשת S.WEAR (00:49:57). כמו כן השתתפו במרתון 90 עובדים ובוגרים מטעם פירמת רואי החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר שאף הגדילו לעשות והדפיסו על חולצתם את לוגו וראייטי, נתן השראה: רו"ח אילן בירנפלד (01:03:52), השותף המנהל של הפירמה שמשמש גם כחבר הנהלת וראייטי. עוד רצו: אסתר אלדן, דני מרגלית, רויטל לוי צוברי, חנה פרי-זן ו-ורד רוזן.

ויליגר נישא בשלישית

איש העסקים יוסי ויליגר נשא לאישה בשישי בצהריים את הדר מימון, עיתונאית לשעבר במגזין "ביג טיים".

יוסי ויליגר, הדר מימון, מתחתנים / צילום: יוסי כהן
הדר ויוסי ויליגר

טקס החופה התקיים בבית הכנסת הגדול באלנבי בנוכחות המשפחה וחברים קרובים ונערך על-ידי הרב לאו. זוהי חתונתו השלישית של ויליגר. בשעות אחר-הצהריים המאוחרות הגיעו למועדון התיאטרון ביפו חברים ומשפחה להשתתף במסיבת החתונה.

נוחי ואורלי דנקנר, חתונת יוסי ויליגר / צילום: יוסי כהן
נוחי ואורלי דנקנר

נהנו ממטעמים, בר אלכוהולי משובח ומריקוד סלואו חתן וכלה על הרחבה: 3 בנותיו של ויליגר, האח צבי ויליגר, עמי ומיכל פדרמן, עו"ד צביקה פירון, חלי ואייל דוידס, אוריאל לין, אריה זייף וגם אורלי ונוחי דנקנר שהגיעו הרבה אחרי כולם.

יום האישה של רווח

מותג האיפור הבינלאומי "בובי בראון" עשה עלייה ונחת בקניון רמת-אביב. לרגל פתיחת החנות החדשה, בה הושקעו כ-2 מיליון שקל, אירח אורן רווח, מנכ"ל קבוצת החברות אסתי לאודר, מספר אירועים. בחמישי בערב הזמינו עליזה זאנה וניצן אופיר לאירוע שהפיק אלירן ברדוגו, נשות עסקים, נשות חברה ונשים של, ליהנות מיחס V.I.P. אמן האיפור והמנהל האומנותי של המותג, אדוארדו פאריירה, מלווה במאפרים שהוטסו מסניפים שונים של המותג בעולם, קיבלו את הנשים לשיעור באיפור והתנסות המוצרים.

אורן רווח, מירי חבס, השקת מותד האיפור
אורן רווח ומירי חבס

הגיעו להתחדש באיפור אביבי לקראת החג: אוולין דואק, מירי חבס שנאלצה לעזוב מוקדם למשחק של מכבי תל-אביב והמשך אירוח של משלחת אנשי עסקים מחו"ל, עו"ד מירי טוכמאייר, עו"ד זיו ביילין עם הבעל גיל, עינת שרוף שחזרה השבוע מהופעה פרטית במקסיקו, אלונה ברקת, חנה גרטלר, דליה ממרוד עם בתה מורן, טל חייצ'ק, שרון כידון, בת-שבע בובליל, גלית פרבר ונוספות.

עופר מגשימה משאלות

בהאנגר 11 בנמל תל-אביב נערך ברביעי בערב האירוע השנתי של עמותת משאלת לב המגשימה משאלות לילדים החולים במחלה מסכנת חיים. את פני האורחים קיבלו מייסדי העמותה דניס ואבי בר-אהרון. נשיאת הכבוד של העמותה, בתיה עופר, הזמינה ואירחה חברים רבים מהמגזר העסקי שהגיעו לתרום בהם: הבעל הגאה עידן עופר, אלי וחנה יונס, מיכל פורר, דרורית ורטהיים שהגיעה בין הראשונים, איתן בן-אליהו, ניר גלעד, רז ואור שטיינמץ, טל ואורי חייצ'ק, אירית אייזקסון, מיכאלה ברקו ורון צוקרמן, בת-שבע בובליל, עו"ד יאיר כספי, יוני דותן, עו"ד בני דון-יחיא ונוספים.

בתיה ועידן עופר, האירוע השנתי של
בתיה ועידן עופר

בתה הגדולה של עופר נכחה אף היא באירוע וקיבלה שיעור מאלף במעשים טובים. הנחתה: גלית גוטמן. באמנותי: יעקב פרי יו"ר מזרחי-טפחות, מעניק החסות הראשית לאירוע, שפתח את הערב בהגשמת משאלה פרטית משלו וליווה עם חצוצרה את להקת The girls בשיר "When you wish upon a star". עוד על הבמה: הופעות של שירי מימון ושמעון בוסקילה, ישראל קטורזה וקובי פרץ.

יאיר סרוסי מזמין

לידיעת הנשארים בארץ בחול המועד פסח, שעמלים על תכנון הלו"ז התרבותי לילדים: פרויקט "פועלים למען תרבות, טבע ויופי", ייערך זו השנה השמינית על-ידי בנק הפועלים. בין מגוון האתרים ברחבי הארץ שנבחרו וייפתחו חינם אין כסף לכלל הציבור: מוזיאון תל-אביב לאמנות, יער האיילים, גן גורו, גן החיות בחיפה, מוזיאון ישראל במרכז רבין, הגן הבוטני בירושלים, מוזיאון חיל האוויר בחצרים, צריף בן-גוריון, יד לשיריון לטרון, מוזיאון נחום גוטמן, מוזיאון ארצות המקרא, מוזיאון לתולדות ההתיישבות בעמק, מוזיאון המים בנגב, גן המדע על שם קלור של מכון דוידסון במכון ויצמן ועוד.

רמי לוי מותח

מתיחה של 1 באפריל: רמי לוי הודיע הבוקר (א') כי הוא מצטרף לפוליטיקה ויהיה מספר 2 ברשימה של יאיר לפיד. לוי אישר את הפרטים בראיון לתוכנית של אורלי וילנאי וגיא מרוז הבוקר בערוץ 10, אולם יותר משעה לאחר שאמר את הדברים הוא אמר ל"גלובס" כי מדובר במתיחה. במהלך אותה שעה לוי - בתיאום עם הפקת ערוץ 10 - לא ענה לטלפונים. "האג'נדה שלי חברתית ונוכל ביחד להביא את הבשורה לעם. בשביל להתניע מנוע צריך פלוס ומינוס", אמר לוי לערוץ 10. מי שמכיר את לוי ועסקיו יודע שאין בכוונתו ללכת לפוליטיקה. הכניסה לפוליטיקה עלולה להשפיע לרעה על העסקים הציבוריים של רמי לוי, קרי על רשת רמי לוי שיווק השקמה. בנוסף, לו לוי היה מצטרף לפוליטיקה ליאיר לפיד, או אז סביר שההודעה הייתה נמסרת במסיבת עיתונאים מסודרת.

מצייצים

אילן שילוח חושב שעדיף היה לשלי ללכת עם האמת שלה ולהצהיר שהיא רוצה להיות שרת האוצר ולא להצהיר על מירוץ לראשות הממשלה

עוד כתבות

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו