הטיפ היומי: חברת אינטרנט שמתרגמת הצלחה לתשואה

החברה נחשבת למובילה עולמית בתחומה, שעסקיה זינקו מתחילת השנה פי 7.5 לשיא, הכנסותיה זינקו פי 2.5 ורווחיה פי 5

חברת בבילון הינה חברת אינטרנט בתחום התרגום והשפות, אשר נחשבת למובילה עולמית בתחומה. אנו מתחילים לסקר את המניה, ולמרות שהיא הציגה עלייה של כ-70% מתחילת השנה אנו עדיין מוצאים לנכון להמליץ עליה, וזאת ממספר סיבות. ראשית, הודות לזינוק בעסקי החברה. מספר המבקרים באתר בבילון זינק מתחילת 2011 פי 7.5 לשיא של כ-50 מיליון מבקרים ייחודיים, נכון לסוף הרבעון הראשון של 2012. המניה עלתה בתקופה זו רק פי 3.5.

לגידול הזה במספר המבקרים באתר החברה קשר ישיר להכנסותיה, ואלה זינקו פי 2.5 ברבעון הרביעי של 2011 בהשוואה לרבעון הראשון אשתקד. הרווח הנקי זינק פי 5.

כמו כן, אנו סבורים כי לבבילון מודל עסקי מנצח, לאחר שבמהלך 2011 שינתה החברה את המודל. כיום, הכלי בו החברה משתמשת על מנת לייצר את התשואה הגבוהה הוא האינטרנט, והתירוץ לשימוש בו הוא פתרונות שפה ותרגום. בבילון משכילה להשתמש בכלי האינטרנט בהצלחה, לאור יכולתה לזהות מגמות התפתחות שימוש באינטרנט, הצלחת מקסום רכש המדיה ותנועת הגולשים, תוך ניתובו הנכון לאפיקי ההכנסה השונים והעלאת שווי הלקוח על ידי הוספת ערך ללקוח, וכן על ידי גיוון המודלים העסקיים. הללו מבוצעים באמצעות תוכנה מיוחדת ועובדים מיומנים.

בנוסף, בבילון נהנית ממותג חזק שנבנה במהלך השנים, ולחברה הסכמים עם עשרות שותפים בתחום התוכן, בטכנולוגיה ובתחום השיווק באינטרנט. מבין שותפיה נזכיר את Google ואת Yahoo.

אנו מוצאים את בבילון כאטרקטיבית להשקעה לאור יכולתה לייצר תשואה גבוהה בתקופה קצרה, ומעריכים כי הטכנולוגיה והידע הייחודי שבידי החברה מאפשרים לה להשתמש בכלי האינטרנט על מנת לייצר ערך לבעלי מניותיה. נזכיר כי לחברה מדיניות חלוקת 50% מרווחיה כדיבידנד למשקיעים, ולהערכתנו תשואת הדיבידנד ב-2012 צפויה להסתכם בכ-6.5% לפחות.

אנו ממליצים על בבילון ב"קנייה" במחיר יעד של 24.9 שקל, הגבוה בכ-46% ממחירה הנוכחי בבורסה. אנו מעריכים כי החברה נסחרת במכפיל 9 לתוצאות 2012 ובמכפיל 6.5 לתוצאות 2013.

בני דקל, מחלקת הברוקראז' בבנק אגוד