עובדי חב' חשמל: רוצים אופציות במיזם התקשורת

הערכות: קיימת סבירות גבוהה שהעובדים אכן יקבלו אופציות, אך הם יהיו על חשבון חברת חשמל בלבד ולא יבואו על חשבון המשקיע הפרטי

עובדי חברת החשמל דורשים לקבל אופציות או מניות במיזם התקשורת שבו תהיה מעורבת החברה. על פי הערכות, קיימת סבירות גבוהה שהעובדים אכן יקבלו אופציות, אך הם יהיו על חשבון חברת חשמל בלבד ולא יבואו על חשבון המשקיע הפרטי. בכל אופן הפרטים עדיין לא סגורים, אך זהו הכיוון המתגבש.

בינתיים מיזם התקשורת די עומד במקום ונדמה שגם הנהלת חברת חשמל עסוקה במשברים ובבעיות בשוק החשמל.

חברת חשמל אמורה להחזיק 49% מהמיזם וביתרה משקיע פרטי שישלוט בו. המשקיעים במיזם ממתינים לתשובת ועדת המכרזים העוסקת בתנאי המכרז, לגבי השינויים שייערכו בו בעקבות איסוף המידע וניתוח עמדותיהם.

המשקיעים ממתינים משום שבמידה ויתברר שישנם שינויים מהותיים שמחייבים מכרז חדש לא בטוח שירצו להשתתף בו וזאת על רקע ההוצאות הכרוכות בהתכוננות למכרז מעין זה. בנוסף, המשקיעים רוצים לראות האם מדובר בשינויים שיוצרים כדאיות כלכלית בטווח הארוך, או שהסיכונים במיזם כזה הופכים אותו ללא כדאי.

בימים הקרובים צפויה ועדת המכרזים להתכנס על מנת לקדם הקלות מסוימות, ואולם חלק גדול מההקלות אינם תלויים בה וקשורים דווקא למשרד התקשורת, כך שעל פי הערכות הסיכוי שהמכרז הזה ייצא לפועל בקרוב מאד נמוך.