נתניהו: "הוזלנו הדלק כדי שהישראלים יוכלו לטייל בפסח"

(עדכון) - רה"מ בישיבת הממשלה על קיצוץ תקרת מצבת כוח-האדם במטות משרדי הממשלה: "ממשלת ישראל איננה שולטת במחירי הדלק, וזה שוק מאד תנודתי" ■ "אני מנסה למצוא דרכים כדי למתן את העלייה וכדי להקל על אזרחי ישראל"

רה"מ בנימין נתניהו אמר היום (ד') כי הממשלה הוזילה את המס על הדלק ב-15 אגורות לליטר על מנת לאפשר לישראלים "לנסוע ולטייל בחג הפסח". נתניהו אמר את הדברים במהלך ישיבת הממשלה בנושא הקיצוץ הנדרש במצבת כוח האדם במטות משרדי הממשלה, בעקבות הוזלת מס הדלק. הממשלה אישרה בישיבה את הקיצוץ.

"ממשלת ישראל איננה שולטת במחירי הדלק וזה שוק מאד תנודתי", אמר נתניהו. "אנו עדים לעלייה מתמדת במחירי הדלקים כתוצאה מהסנקציות על איראן. הממשלה בראשותי מנסה למצוא דרכים כדי למתן את העלייה וכדי להקל על אזרחי ישראל. כרגיל, אין ארוחות חינם ועל הממשלה לכסות את הפער שנוצר כתוצאה מהורדת מחירי הדלקים כדי למנוע פריצה תקציבית".

רה"מ טען כי הקיצוץ בתקנים במשרדי הממשלה הינו בבחינת התייעלות: "בעצה אחת עם שר האוצר יובל שטייניץ ועם אנשי משרדו אנו מביאים היום הצעה לייעל את משרדי הממשלה מבלי לפגוע בסדר העבודה שלהם. אני יודע כי יש הרבה מאד במה להתייעל מבלי לפגוע בשירות הציבורי".

נתניהו חזר על דברים שאמר אתמול לרגל 3 שנים לכינון ממשלתו, וציין כי "הממשלה הנוכחית רשמה הישגים נאים ב-3 השנים הראשונות לקיומה. ההערכה על הישגינו מחלחלת כבר בציבור הרחב וכולם מבינים שההישגים הושגו בין השאר בשל עבודת הצוות של כל אחד מהשרים היושבים סביב שולחן זה.

"עד עכשיו עבדנו בצורה מאד מרשימה כצוות אחד וגם כאן, בנושא ייעול כוח האדם, נדרשת עבודת צוות שמטרתה לאפשר לתושבי ישראל הוזלה במחירי הדלק כך שבחופשת חול המועד ובכל מועד אחר הם יוכלו לנסוע ולטייל ברחבי ישראל, וליהנות מהכבישים הנוחים, מהפארקים ומהגנים".

שר הפנים אלי ישי הנחה את שרי ש"ס להתנגד להצעת האוצר: "ערב חג הפסח, ש"ס לא תיתן ידה בעד פגיעה בעובדי המגזר הציבורי, פגיעה שבסופו של דבר תחלחל לשירות הכה נחוץ לאזרח. לא ניתן ביד אחת לדרוש קידום תוכניות בנייה ותכנון ממשרד השיכון ומלחמה במסתננים ממשרד הפנים וביד השנייה לבקש לפגוע באותם עובדים שמנסים לקדם תוכניות אלו. על פקידי האוצר למצוא חלופות בדמות השתוללויות השכר במגזר הפרטי ולא להיטפל לאותם שש מאות עובדי המגזר הציבורי שגם כך שכרם איננו נושא לקנאה ורבים מהם משתכרים שכר מינימום".

כאמור, למרות התנגדות שרי ש"ס וישראל ביתנו ההחלטה אושרה בממשלה.

דלק
 דלק

דלק
 דלק

דלק
 דלק

השקפים שהציג היום נתניהו לשרי הממשלה