סטנלי פישר: "העוני הישראלי לא דומה לעוני האמריקני"

נגיד בנק ישראל בראיון ל"ידיעות אחרונות": מצב המשק "לא מצוין, אבל בהחלט טוב" ■ "ההכנסה הריאלית בשכבת מעמד הביניים עלתה יפה"

נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר טוען כי הוא מבין את שורשי המחאה החברתית, אך במקביל מציין כי ההכנסה הריאלית של מעמד הביניים "עלתה יפה למרות ההתייקרויות".

בראיון ל"ידיעות אחרונות" שיפורסם מחר (ו') אומר פישר כי הוא "לא מתעלם מההתייקרויות החדות של הדירות ושכר הדירה, החשמל, הדלק והמים, המטילות נטל כבד במיוחד על השכבה הצעירה העובדת". עם זאת, פישר סייג ואמר כי "הכנסתה הריאלית של משפחה ממוצעת ממעמד הביניים עלתה יפה למרות ההתייקרויות".

פישר הוסיף כי מצבו של המשק הישראלי "לא מצוין, אבל בהחלט טוב", וכאשר נשאל על העוני בישראל, שלפי דוח קרן המטבע הבינלאומית הוא הגבוה ביותר מבין מדינות ה-OECD (כ-20% מסך אזרחי ישראל מוגדרים עניים), אמר פישר: "העוני הישראלי לא דומה לעוני האמריקני. העוני בארה"ב קשה יותר בעיקר בגלל ההבדל בתחום הבריאות. העניים בישראל מקבלים שירותי בריאות חינם. לא כך באמריקה".

פישר ביקר גם את ההוזלה הקטנה במס הבלו על מנת להוזיל מעט את הדלק: "לא רצוי שהממשלה תשנה במקצת את המיסוי על הבנזין בכל פעם שהנפט מתייקר. זו התערבות המשבשת את תפקוד השווקים".