נאמן מחזיקי אגח כ"ה בדלק נדל"ן: למנות 'משקיף' בחברה

עו"ד גיא גיסין: "המשקיף ימונה לתפקיד מפרק וכונס נכסים, במקרה שהליכי הסדר החוב המוצעים ע"י החברה לא יבשילו לכדי הסדר מחייב"

מחזיקי האג"ח מסדרה כ"ה של דלק נדל"ן לא נחים לרגע. הנאמן לאג"ח, עו"ד גיא גיסין, שלח היום (ה') מכתב לבית המשפט, בו הוא מבקש למנות עורך דין בעמדת משקיף ללא סמכויות ניהול על החברה, שימונה לתפקיד מפרק וכונס נכסים, "במקרה שהליכי הסדר החוב המוצעים על-ידי החברה לא יבשילו לכדי הסדר מחייב".

ה"משקיף" יוכל להשתתף בכל ישיבות דירקטוריון החברה, לדרוש ולקבל מסמכים ופרטים שונים הדרושים לו ונחוצים לו, כולל לגבי עסקאות שביצעה החברה בשנים האחרונות, למנות מומחים שונים ובכלל לדאוג לכך ש"ענייני החברה ינוהלו כהלכה ובאופן שאינו מקפח מי מנושיה".

לפני שבוע פנתה נציגות סדרה כ"ה של דלק נדל"ן לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה למנוע אפליה שקיימת לטענתה בין מחזיקי סדרות האג"ח השונות. אז טענה נציגות הסדרה כי דלק נדל"ן שילמה לסדרות ד' ו-ה' את כל הכספים למימון פעילותם ואף התחייבה להעמיד לטובתם כספים נוספים, ואולם לסדרה כ"ה החברה לא שילמה את הוצאותיה ואף הצהירה כי היא מסרבת לשלם.

בבקשה שהוגשה לפני שבוע לבית המשפט, ביקש הנאמן לאג"ח של סדרה כ"ה, עו"ד גיא גיסין, לחייב את החברה לשלם לנאמן ולנציגות את כל הוצאותיהם, כפי שהתחייבה מכוח החוק ועל-פי שטר הנאמנות. כן מבקש הנאמן כי בית המשפט יחייב את דלק נדל"ן לפרט את כל התשלומים שביצעה למימון הוצאות נאמני סדרות אגרות החוב האחרות, ולחייבה להימנע מאפליה בין מחזיקי האג"ח השונים.

היקף החוב ל-3 סדרות האג"ח שהנפיקה דלק נדל"ן הוא כ-2.1 מיליארד שקל. מתוכם קיימים חוב של 150 מיליון שקל לסדרה ד', חוב של כ-580 מיליון שקל לסדרה כ"ה וחוב של 1.4 מיליארד שקל לסדרה כ"ה.

בנובמבר 2011 הגישה דלק נדל"ן הצעה למתווה הסדר חוב עם מחזיקי האג"ח, שלהם היא חייבת 2.1 מיליארד שקל. במסגרת ההסדר, מחזיקי האג"ח מתבקשים לעבור "תספורת" של מאות מיליוני שקלים. נציגות סדרות האג"ח ד' ו-ה' אישרו את הסדר החוב, אך סדרה כ"ה לא הצטרפה. בהמשך החליטה השופטת ורדה אלשיך לצרף את יצחק תשובה, בעל השליטה בחברה, באופן אישי כמשיב בהליכי הפירוק של החברה.

לפני כ-3 שבועות קבעה אלשיך כי ההצבעה על הסדר הנושים המוצע בדלק נדל"ן תיערך באסיפת נושים אחת למחזיקים ב-3 סדרות האג"ח שהנפיקה החברה. זאת, בהתאם לעמדת החברה, שנקלעה לקשיים עקב השקעות כושלות בחו"ל, ובניגוד לעמדת מחזיקי האג"ח הקצרות מסדרה כ"ה (המהוות 28% מהיקף החוב), אשר ביקשו לכנס אסיפות נפרדות לכל סדרה וסדרה. הרוב הנדרש לאישור הסדר החוב הוא 75%.

עם זאת, השופטת אלשיך לא קיבלה את עמדתם של דלק נדל"ן ושל נציגות הסדרה הארוכה, סדרה ה', שמהווה כ-65% מהחוב, ושכוללת את רוב הגופים המוסדיים, לגבי אופן ספירת הקולות באסיפה. בניגוד לעמדת החברה והמוסדיים, קבעה אלשיך כי הנאמן של כל סדרה יערוך אסיפה מקדימה לאסיפה הקובעת, שבה תידון עמדת הסדרה ודרך ההצבעה של המחזיקים.