עובד לשעבר באינטל גנב מסמכים בשווי מאות מיליוני דולרים

בתצהיר שהגישה אינטל היא מעריכה כי שווי המסמכים נע בין 200-400 מיליון דולר ■ מיד לאחר הגניבה השיג העובד משרה אצל המתחרה הגדולה של אינטל, AMD

עובד לשעבר בחברת אינטל העולמית הודה בפני בית משפט פדרלי בבוסטון שבארצות-הברית ב-5 סעיפים של הונאה, לאחר שגנב מסמכים בשווי מאות מיליוני דולרים מהחברה במהלך הימים האחרונים לעבודתו בענקית השבבים. על-פי תצהיר שהגישה אינטל לבית המשפט, היא מעריכה כי שווי הסודות המסחריים שנגנבו עומדים על 200-400 מיליון דולר.

על-פי התביעה, ביסוואמוהן פאני, בן 36, הוריד מהמחשבים של החברה שורה של מסמכים שנחשבים למסמכים הכי חשובים בעבור החברה, שכוללים תרשימים בנוגע לעיצוב וייצור השבבים של חברת אינטל. על-פי כתב האישום, האירוע התרחש בחודש יוני 2008, בתקופה שבה עמד פאני לסיים את תפקידו בחברה כמהנדס.

מה שמדאיג ביותר עבור חברת אינטל הינה העובדה שמייד אחרי שסיים פאני את תפקידו בחברה, הוא התחיל לעבוד במתחרה הגדולה ביותר של אינטל, חברת AMD . אולם על-פי התובעים, פאני עבד לבד, הוא לא הונחה לפעול כך על-ידי AMD, והיא אפילו לא ידעה על מעורבותו של פאני בגניבה. חברת AMD פיטרה את פאני חודשים ספורים בלבד לאחר שהעסיקה אותו.

"חברת AMD אינה מואשמת בשום עבירה, וה-FBI קבע כי לחברה לא הייתה כל מעורבות או מודעות למעשים של מר פאני", אמרה דרו פרירי, דוברת של חברת AMD.

גזר הדין של פאני צפוי להינתן ב-8 באוגוסט, כשהוא עומד בפני 20 שנות מאסר על כל אחד מ-5 הסעיפים שבהם הודה.