אלי ישי: הסופר הגרמני גינתר גראס - אישיות לא רצויה בישראל

גראס עורר סערה לאחר שנטען בשירו כי ישראל מהווה סכנה לשלום העולמי ■ אביגדור ליברמן: "התבטאותו של הסופר הגרמני היא ביטוי לציניות של חלק מ"האינטלקטואלים" במערב"

הסופר הגרמני גינטר גראס לא יוכל להיכנס לישראל: שר הפנים, אלי ישי, הודיע היום (א') כי גראס, שפרסם בשבוע שעבר שיר שבו תקף את יחסו של המערב כלפי מדיניות הגרעין של ישראל ואת מדיניות ישראל כלפי איראן, הוא "אישיות בלתי רצויה בישראל" וכניסתו לישראל תיאסר אם יבקש לעשות כן.

"שיריו של גראס הם ניסיון ללבות את אש השנאה נגד מדינת ישראל ועם ישראל, ובכך לקדם את הרעיון לו היה שותף פומבית בלובשו בעבר את מדי האס-אס", הסביר ישי את הצעד. "אם הוא רוצה להמשיך להפיץ את יצירותיו המעוותות והשקריות אני מציע כי יעשה זאת מאיראן, שם יוכל למצוא קהל אוהד", הוסיף.

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן התייחס הבוקר לנושא. בפתח פגישתו בירושלים עם ראש ממשלת איטליה מריו מונטי ואמר כי "לישראל אין כל בעיה עם העם האיראני אלא להפך, במשך שנים רבות, עד למהפכת חומייני, היחסים בין שני העמים היו טובים מאד ואני מאמין כי גם היום רוב העם האירני חפץ ביחסי ידידות עם ישראל".

"הבעיה שלנו היא לא עם העם האירני", אמר השר ליברמן, "אלא עם הנהגת האייטולות הקיצונית וכמה ציניקנים במערב. מעבר לבעיה הגרעינית איראן מעבירה מסר של אלימות וזילזול בנורמות המקובלות בעולם התרבותי. ארועים כגון ההשתלטות האלימה על שגרירות בריטניה בטהרן, הניסיון לרצוח את שגריר סעודיה על אדמת ארה"ב, התמיכה במשטר הרודני בסוריה וגזר דין המוות שהושת על מוסלמי שהתנצר באירן ממחישים בצורה הטובה ביותר מהו אופי המשטר האירני שהתייצב נגד ישראל, מקיים ועידה שנתית להכחשת השואה ומשמיע איומים שבועיים למחיקת ישראל מפי נשיא איראן".

לכן, אמר השר ליברמן לרה"מ מונטי, "התבטאותו של הסופר הגרמני, גינטר גראס, היא ביטוי לציניות של חלק מ"האינטלקטואלים" במערב אשר למען פרסומם העצמי ורצונם למכור עוד כמה ספרים, מוכנים להקריב בפעם השנייה את העם היהודי על מזבחם של מטורפים אנטישמים. אנו מצפים מההנהגות באירופה לצאת בצורה נחרצת נגד התבטאויות כאלה של מובילי דעת קהל ולא לאפשר להם להמשיך ולהנות ממכובדות ממסדית או אחרת, משום שכבר ראינו בעבר איך זרעים קטנים של שנאה אנטישמית הופכים לאש גדולה הפוגעת באנושות כולה", אמר השר ליברמן.