לא רק בישראל: גם בוול סטריט מחזורי המסחר במניות צונחים

בחודש מארס מחזור המסחר הממוצע עמד על 6.59 מיליארד מניות ביום - הנמוך ביותר מאז 2007 ■ האנליסטים מנסים לפתור את החידה וחלקם טוענים כי המשקיעים מפנים את כספם לנכסים אחרים

לא רק בישראל הסוחרים מנסים להתמודד עם החידה הגדולה של מחזורי המסחר הנמוכים. גם בארה"ב מתמודדים עם הבעיה הזו ומנסים להבין כיצד מחזור המסחר הממוצע של המניות צנח לרמה הנמוכה ביותר ביותר מזה 4 שנים.

בעוד בישראל תולים את הירידה התלולה במחזורי המסחר בחודשים האחרונים בין היתר בבריחת המשקיעים הזרים, העלאת המס על רווחי הון בבורסה ורוחות המלחמה המנשבות במזרח התיכון, אחד ההסברים שמנסים לספק האנליסטים בוול סטריט הוא פשוט העדפתם של המשקיעים נכסים אחרים מלבד המניות, כמו למשל אופציות על המדדים, חוזים עתידיים וסחורות.

במהלך חודש מארס מחזור המסחר היומי הממוצע במניות צנח לרמה הנמוכה ביותר מאז 2007, זאת לפי נתונים שמספק בנק ההשקעות קרדיט סוויס. האנליסטים בקרדיט סוויס מציינים כי זהו החודש שבו הגל השורי חגג "יום הולדת" 3, במהלכו מדד ה-S&P 500 הכפיל את עצמו מאז הגיע לתחתית ב-2009.

בקרדיט סוויס ניסו לפתור את החידה וציינו כי במקביל לירידה במחזורי המסחר במניות, חלה עלייה בפופלריות של הנכסים האחרים ובמסחר היומי של נכסים אלו - עניין שיכול להוות את אחד מההסברים לתופעה. "אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה", כותבת במזכר ללקוחות אנה אברמוביץ, אנליסטית בקרדיט סוויס. "המשקיעים מעדיפים כעת נכסים אחרים ולכן מפנים את ההשקעות שלהם לעבר נכסים אלו ומושכים את כספים מהמניות".

מחזור המסחר הממוצע במניות עמד בחודש מארס על 6.59 מיליארד מניות ביום - הנמוך ביותר מאז דצמבר 2007, כאשר משבר הסאב-פריים היכה במלוא עוזו בשוקי המניות ומאז הוא ממשיך לרדת באופן קבוע.

מנגד, אברמוביץ מציינת כי מחזורי המסחר של האופציות על המדדים והחוזים רשמו שיא של 9 שנים, עניין שיכול להסביר את הגידול בתאיבון הסיכון של המשקיעים שמחפשים נכסים המאפשרים להם למנף את עצמם.