גוגל היכתה את התחזיות: ההכנסות עלו ל-10.65 מיליארד ד'

הרווחים של גוגל ברבעון הראשון של 2012 הסתכמו ב-2.89 מיליארד דולר ■ הרווח למנייה עומד על 10.08 דולר למניה ■ האנליסטים צפו שהרווח יעמוד על 9.65 דולר למנייה ■ במסחר המאוחר, המנייה של גוגלה עלתה ב-2.1%

ענקית החיפוש גוגל פרסמה הלילה, לאחר תום המסחר בוול סטריט, את דוחותיה לרבעון הראשון של 2012. הרווחים של גוגל עלו ל-2.89 מיליארד דולר לעומת רווחים של 1.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות של החברה הסתכמו ב-10.65 מיליארד דולר לעומת 8.58 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2011. הרווח המתוקן של המנייה עומד על 10.08 דולר למנייה.

האנליסטים צפו שהרווחים יעלו ב-19% ל-9.65 דולר למניה לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ההכנסות יעלו ב-24% ל-8.9 מיליארד דולר. "החיוניות של גוגל עדיין חזקה", אומר רון ג'וזי, אנליסט בחברת ThinkEquity. "אני ממליץ על קניית המנייה מכיוון שעדיין יש מרווח לעליות במנייה של החברה".

גוגל הודיעה גם על הנפקת מניות חדשות של החברה שלא כוללים זכות הצבעה. על פי מכתב שפרסמה החברה מפי המייסדים של החברה, לארי פייג' וסרגי ברין, המניות החדשות יונפקו בבורסת הנאסד"ק. המניות החדשות יוענקו למחזיקי המניות של גוגל בתור מניות דיבדנד. במסגרת התוכנית, כל מחזיק של מנייה יקבל עוד מנייה בחברה. זה אומר שמחזיקי המניות יכפילו את מספר המניות שיחזיקו בחברה.

"פיצול המניות הזה לא קשור ליסודות העסקיים של החברה", אמר סטיב ווינסטיין, אנליסט בחברת ITG. "מבחינה תיאוריתית, המהלך הזה יגרום למניה להיות יותר נגישה למצביעים.

המנייה של גוגל עלתה ביותר מ-1% במהלך המסחר היום בוול סטריט בציפייה לקראת פרסום הדוחות לכ-643.95 דולר למנייה. בשנה האחרונה עלתה המנייה של גוגל קרוב ל-13%. המנייה של החברה עלתה ב-2.1% במסחר המאוחר בעקבות פרסום נתוני הדוחות הכספיים.

ברבעון הרביעי של 2011 הדהימה גוגל את וול סטריט והשווקים בעולם כשפספה את תחזיות הרווח, מה שגרם לירידה של קרוב ל-10% במניות החברה עם פרסום הדוח.