אנליסט: "במירוץ לעבר ה-1,000 דולר גוגל תנצח את אפל"

קן האקל מחברת CT Capital טוען כי לגוגל בסיס ליצירת מזומנים איתן יותר מזה של אפל וכי עלות ההון שלה נמוכה יותר, ולכן היא תנצח את אפל במירוץ לעבר שווי שוק של טריליון דולר

בעוד מרבית המשקיעים נושאים עיניהם לעבר מניית ענקית הטכנולוגיה אפל , ותוהים האם היא תגיע למחיר של 1,000 דולר למניה ושווי שוק של טריליון דולר, כעת יוצאים אנליסטים הטוענים כי דווקא גוגל תנצח במירוץ ל-1,000 דולר למניה.

אחד מאותם אנליסטים המאמינים יותר בגוגל הוא קן האקל, מחברת הפיננסים CT Capital, הידוע גם כמחברו של הספר "Security Valuation and Risk Analysis", אחד מספרי ההשקעות המשמשים כתנ"ך עבור הרבה משקיעים. האקל ידוע כמשקיע הדוגל בשיטות הישנות וממשיך לדבוק במספרים כגורמים המנחים שלו להערכת חברה, כמו למשל תזרים המזומנים ועלות ההון.

בכל הנוגע לגוגל, האקל טוען כי "המשקיעים מתנהגים כאילו הם לא מבינים בהשקעות". לגוגל סיימה את הרבעון עם תוצאות מעולות והיא המשיכה להגדיל את תזרים המזומנים שלה ב-20%, "האם יש בזה משהו רע?".

האקל טוען כי על בסיס ההערכה הנמוכה ביותר, תזרים המזומנים החופשי של גוגל ייגדל לרמה של 22.5 מיליארד דולר בטווח של 3 שנים, או במילים אחרות היא תיסחר במכפיל של 14.4.

האקל מכיר בעובדה כי במירוץ לעבר ה-1,000 דולר למניה, המשקיעים "מהמרים" על אפל ולא על גוגל, אך הוא טוען כי לגוגל יש עלות הון נמוכה יותר מאשר זו שיש לאפל, וזה למעשה אחד מ"הקלפים המנצחים שלה".

סיבה נוספת שגוגל עשויה לנצח במירוץ, תמונה בהערכת הסיכונים שלה מול אלו של אפל. האקל טוען כי לגוגל קיימת תחזית לתזרים מזומנים חיובית יותר מאשר זו של אפל, בעיקר בשל העובדה שהסיכונים של אפל גבוהים יותר ומבוססים על מספר מוצרים קטן שאורך החיים שלהם הולך ונגמר.

האקל גם לא "קונה" את המוצר החדש שאפל השיקה לא מכבר, ה-Apple TV. "אנשים לא ישלמו 1,500 דולר לטלוויזיה והקמעונאים לא ישלמו לאורך זמן את המחיר הגבוה שדורשות מהן מפעילות הסלולר עבור האייפונים".