תביעת לשון הרע של אולמרט נגד לדור עוברת לגישור

הגישור יימשך 3 חודשים לכל היותר, ואם ייכשל - יימשך בירור התביעה בביהמ"ש

‎‎תביעת לשון הרע שהגיש ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נגד פרקליט המדינה, משה לדור, עוברת להליך של גישור - כך סיכמו הבוקר (א') הצדדים במהלך דיון באולמה של שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, ריבה ניב.

לפי החלטת השופטת, הליך הגישור יחל בתוך שבוע מהיום ואמור להימשך 3 חודשים לכל היותר. אם הגישור לא יישא תוצאות - יימשך בירור התביעה במישור המשפטי.

הליך הגישור יתקיים בפני עו"ד עמוס גבריאלי, שהוא בעל ניסיון בגישורים מורכבים. מתברר כי זה יהיה הליך הגישור השני שמקיימים הצדדים - זאת, נוכח ההוראות המחייבות קיום פגישת גישור אחת לפחות ("מהו"ת"), שהתקיימה בפני עו"ד ירון בן-דוד. הליך גישור ראשוני זה לא עלה יפה.

אולמרט תבע את לדור ואת עיתון "הארץ" על סך 150 אלף שקל בעקבות ראיון שהעניק פרקליט המדינה למוסף "הארץ" בפברואר 2011, שבמסגרתו התייחס לפרשת הולילנד, שבה הוגש באחרונה כתב אישום נגד אולמרט ואחרים, וכן להלוואה שקיבל אולמרט מידידו, ג'ו אלמליח.

ביחס להלוואה אמר לדור: "זה סיפור שערורייתי בצורה בלתי רגילה. הטענה היא כי אלמליח נתן לאולמרט ב-1993 כ-75 אלף דולר כהלוואה. בשנה ההיא, בסכום הזה היה אפשר לקנות דירה בשכונת קריית יובל. אני מהחברים שלי עוד לא קיבלתי ופל במתנה בחיים, אוקיי? ועד היום ההלוואה הזאת לא הוחזרה".

חסינות עובד ציבור?

‏‎‎המדינה הגישה לבית משפט השלום הודעת הכרה בחסינות עובד ציבור, בנימוק שלדור העניק את הראיון במסגרת תפקידו כפרקליט המדינה, וביקשה להיתבע במקומו. השופטת ניב דחתה את הודעת ההכרה. הפרקליטות עירערה על כך למחוזי.

השופט איתן אורנשטיין מתח ביקורת על הנמקותיה של השופטת ניב, אך דחה את ערעור המדינה בשל פגמים בהליך שהוביל להודעת ההכרה. בעקבות זאת הגישה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד שרית דנה, הודעת הכרה מתוקנת בחסינות עובד הציבור של לדור, והודעה שנייה זו ממתינה להכרעתה של השופטת ניב. זאת, במקביל לבקשת רשות ערעור שהגישה המדינה בעניין זה לעליון.

‏השופטת ניב קבעה היום כי אם הליך הגישור לא יתקדם, היא תכריע באשר להודעת ההכרה השנייה מטעם המדינה בחסינות עובד הציבור של לדור, וכל זאת במסגרת ההליכים המקדמיים לבירור תביעת לשון הרע לגופה. ‏‎‎‏(ת"א 33258/02/11).