הטוטו שוקל: סנקציות כלכליות על ההתאחדות לכדורגל

החליט לבחון לעומק את הסכם השיווק שלו עם ההתאחדות לכדורגל, צינור החמצן העיקרי של הענף השווה להתאחדות 80 מיליון שקל בשנה בהסכם לשלוש עונות

יממה לאחר ההחלטה של בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל לדחות את עונש הפחתת 3 הנקודות של מכבי פתח תקווה לעונה הבאה, החליט הטוטו להפעיל לחץ על ההתאחדות לכדורגל. ל"גלובס" נודע כי מועצת ההימורים, בראשות היו"ר צחי פישביין, מתכוונת לבחון מחדש את הסכם השיווק שחתמה לא מכבר עם ההתאחדות לכדורגל.

הכוונה של הטוטו היא להפעיל לחץ כלכלי על ההתאחדות, עד שזו תצליח להחזיר את הכדורגל הישראלי למסלול פעילות תקין.

הסכם השיווק נחשב לצינור החמצן העיקרי לפעילות של ההתאחדות לכדורגל וקבוצות ליגת העל. בתחילת העונה חתמו הטוטו וההתאחדות על ההסכם, לשלוש שנים, שאמור להבטיח להתאחדות מקסימום 80 מיליון שקל לעונה.

בימים האחרונים פנו מספר בכירים בספורט הישראלי לראשי הטוטו ולשרת הספורט, לימור לבנת, וביקשו לבחון את האפשרות של הטלת סנקציות כלכליות על ההתאחדות לכדורגל.

יש לציין כי הכספים שמגיעים להתאחדות לכדורגל מהסכם השיווק הם רק חלק מההקצאות שמהן נהנה הכדורגל. בנוסף, קיבלה ההתאחדות בשנת 2011 עוד כ-16 מיליון שקל בעבור הקצבות מכספי הטוטו (סכום דומה מובטח לה גם ב-2012).

גם במשרד הספורט מנסים לבחון תוכנית פעולה על מנת לנקות את הכדורגל הישראלי. במשרד צפויים לפרסם מחר (ג') מספר הנחיות חדשות לטיפול בכדורגל.

מעבר לניסיון של מספר ראשי קבוצות בליגת העל בכדורגל להתארגן על מנת לבחון הקמת מינהלת ליגה, נעשו מספר פניות גם למבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס בבקשה שיבחן את ההתנהלות של ההתאחדות לכדורגל. תנועת אומ"ץ, שפנתה היום (ב') במכתב למבקר, ביקשה לבחון את המערכת השיפוטית של ההתאחדות.

בין היתר כתבה תנועת אומ"ץ למבקר: "קשה שלא להשתחרר מהחשש שיש קשר ישיר בין פעולת העונש, לבין העובדה שיו"ר ההתאחדות לכדורגל מחובר לקבוצת הכדורגל מכבי פתח תקווה. מן הסתם השופטים לא רצו להתעמת עם יו"ר ההתאחדות וחששו מתגובתו למרות שלוזון הכריז שבית הדין עצמאי ויש הפרדה מוחלטת בין החלטותיו לבין פעילות ההתאחדות".

דוברת ההתאחדות לכדורגל, מיכל גרונדלנד, מסרה: "הטוטו וההתאחדות שותפים לדרך לטובת הכדורגל הישראלי, ואין לנו ספק שראשי הטוטו ימשיכו בדרך זו".