הטיפ היומי: מניית כלי רכב שעשויה לזנק ב-26%

ברקליס ממליץ על מניית BMW: "המשקיעים אינם רגועים בנושא זרם הרווחים מסין, אולם אנו צופים כי פעילות החברה במדינה תצמח בשיעור של 20%"

חברת ב.מ.וו הגרמנית (סימול בפרנקפורט: BMW.DE) היא אחת מיצרניות מכוניות היוקרה הגדולות באירופה. החברה מוכרת מכוניות ספורט, סדאן, קופה, גג נפתח ואופנועים, ופועלת תחת המותגים BMW ,MINI ורולס רויס. כלי הרכב שלה נמכרים ברחבי אירופה, ארה"ב ואסיה, וזוכים לפופולריות רבה. BMW הוא מותג מכוניות היוקרה האירופי הגדול ביותר בארה"ב, וכ-47% מהמשפחות בגרמניה מחזיקות בו.

הנהלת החברה ממשיכה לספק הנחיות זהירות למשקיעים, אולם אנחנו מעדיפים חשיבה המאופיינת באופטימיות, תוך הצבת יעדי צמיחה שאפתניים. עם זאת, אנו סבורים כי הנחיות החברה, ולפיהן הרווחים בשנת 2011 יצמחו בשיעור של 8%-10%, אינן מייצגות; וסביר כי הרווחים בפועל יהיו גבוהים יותר. למעשה, אנו צופים שהרווחים יהיו גבוהים בכ-800 מיליון אירו.

המשקיעים אינם רגועים בנושא זרם הרווחים מסין, אולם אנו צופים כי פעילות החברה במדינה תצמח בשיעור של 20%. אמנם ישנה קורלציה בין היקף חדירת מכוניות המותג לשוק המקומי לבין מחירי הנדל"ן בסין; אך העלייה בתוצר המקומי הגולמי ותהליכי התיעוש במדינה תואמים את תוכניות החברה, ומשתלבים היטב בכוונותיה להרחיב את פעילותה באזור. בנוסף, אנו רואים באור חיובי את הביקושים בסין למכוניות היוקרה.

נראה כי הנהלת BMW מעדיפה להתמקד יותר ביצירת רווח למחזיקי המניות בטווח הארוך, מאשר בלהכות כל רבעון את התחזיות. אנו סבורים כי BMW ממוצבת הרבה יותר טוב ממתחרותיה - הן מבחינת מומחיות בתחום הטכנולוגיה, והן מבחינת מבנה עלויות הייצור.

אנו ממליצים למשקיעים להסתכל מעבר לשורת הרווח, ולהתמקד בפוטנציאל העתידי בחברה. אנו משוכנעים כי ב-BMW קיים אפסייד משמעותי במהלך שנת 2012 ואילך - הן בעסקי הליבה של החברה (בהתחשב במיצוב שלה, פעילותה העסקית והחיסכון בעלויות), והן מבחינת פעילות החברה בסין.

אנו ממשיכים להמליץ על מניית BMW "תשואת יתר", ומעלים את מחיר היעד מ-80 אירו ל-85 אירו. אנו צופים כי הרווח הנקי למניה יעמוד בשנת 2012 על 7.9 אירו - גבוה ב-8% מהערכות הקונצנזוס. מחיר היעד למניה גבוה בכ-26% ממחירה הנוכחי.

* נכתב על ידי מחלקת המחקר של ברקליס קפיטל