עידן עופר נטל משכנתא של 37 מ' ש' כדי לקנות פנטהאוז בת"א

כך מדווח "ידיעות אחרונות" ■ בעל השליטה בחברה לישראל רכש פנטהאוז בפרויקט "רוטשילד 1" ב-67 מיליון שקל, ועל הנכס נרשמה משכנתא של 37 מיליון שקל מבנק דיסקונט

מסתבר שגם באלפיון העליון לוקחים משכנתאות, לפעמים בעשרות מיליוני שקלים, בעיקר לצורך רכישת דירות פאר.

"ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר כי בראש מצעד המשכנתאות נמצא עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל. עופר רכש פנטהאוז בפרויקט "רוטשילד 1" בתל-אביב ב-67 מיליון שקל, ועל הנכס נרשמה משכנתא של 37 מיליון שקל מבנק דיסקונט.

בפרויקט מתגורר גם יעקב שחר, נשיא "מאיר" חברה למכוניות ומשאיות, ובעלי מכבי חיפה. הוא ורעייתו נילי נטלו משכנתא של 12.5 מיליון שקל מבנק הפועלים. מטעם שחר נמסר כי "ענייניו הפרטיים אינם מעניינה של התקשורת".

במקום השני ברשימה של "ידיעות אחרונות" נמצא יוסף גרינפלד, מבעלי השליטה בקרדן, עם משכנתא של 25 מיליון שקל מבנק איגוד, על דירה במגדלי אקירוב בתל-אביב. מטעם גרינפלד נמסר שהדירה שועבדה כנגד הלוואה שנלקחה לצורך השקעות, אחרי שנרכשה עשר שנים קודם לכן.

יזם האינטרנט ובעל הגלריה מולי ליטבק נטל משכנתא של 13.5 מיליון שקל מבנק הפועלים לרכישת דירה במגדל G. שכנו עופר גלזר לקח משכנתא של 11.6 מיליון שקל ממזרחי-טפחות לדירה בבניין.

וההחזר? על כל מיליון שקל ל-20 שנה משלמים כ-7,000 שקל בחודש. לכן, על משכנתא של 10 מיליון שקל משלמים החזר חודשי של כ-70 אלף שקל ואם לוקחים את ההלוואה לתקופה קצרה יותר ההחזר יכול להגיע למאות אלפי שקלים בחודש.