שווה לפחות 2 מיליארד דולר

פלייטק רכשה בעבר נכסים מטדי שגיא, אך באנגליה לא מחבבים עסקות כאלה

במארס השנה זה קרה. המגזין "פורבס" האמריקני, באיחור די אלגנטי, הכיר בכך שטדי שגיא הוא מיליארדר והצמיד לו שווי של 1.2 מיליארד דולר.

את מה ש"פורבס" אמר, "גלובס" כבר הדגיש בעבר לא פעם ולא פעמיים, אך ככל שעובר הזמן נראה ששגיא מתומחר בדיסקאונט, והיקף נכסיו ורמת הנזילות של המיליארדר הצעיר (הוא רק בן 40) גדלים והולכים.

רכישת הפעילויות שעליה הודיעה השבוע פלייטק היא הוכחה נוספת לכך. פלייטק תרכוש משגיא פעילויות של משחקי רשתות חברתיות תמורת 125 מיליון דולר ובניין משרדים תמורת 17 מיליון דולר, וכך, כמעט בהרף עין, יתרת העו"ש בחשבון של שגיא תגדל בכחצי מיליארד שקל ותהפוך אותו כנראה לאחד העשירים הנזילים ביותר בארץ.

לשגיא יש 48.3% מההון של פלייטק, כלומר, החזקה השווה 746 מיליון דולר. במסגרת ההנפקה הראשונה של החברה, מכר שגיא מניות תמורת 300 מיליון דולר בקירוב, ויותר מאוחר מכר לחברה פעילויות בבעלותו, שמשיקות לזו של פלייטק, תמורת סכום כולל של כחצי מיליארד דולר. כך צבר דרך פלייטק לפחות 1.6 מיליארד דולר, וזה לא הכול.

לשגיא יש נכסי נדל"ן בארץ ובעולם (בין היתר הוא מחזיק ברשת של בתי מלון בגרמניה), ובעלות על חברות שמבצעות מסחר מקוון במט"ח. במילים אחרות, שווי הונו קרוב הרבה יותר ל-2 מיליארד דולר מאשר ל-1.2 מיליארד דולר.

האנגלים מתייחסים בחשדנות

מניית פלייטק הגיבה השבוע להודעת החברה בירידה של 4%, וייתכן כי הסיבה לכך היא חוסר שביעות רצון של ציבור המשקיעים מכך שפלייטק שוב מבצעת עסקת בעלי עניין ושוב מקריבה מקופתה לטובת כיסו הפרטי של שגיא.

אין זו הפעם הראשונה שפלייטק רוכשת נכסים משגיא (אנחנו ספרנו לפחות ארבע), ובאנגליה, להבדיל מישראל, עסקאות בעלי עניין לא ממש מתקבלות בברכה. ציבור המשקיעים האנגלי מתייחס אליהן בחשדנות יתר, ובעבר הלא רחוק חלק מבעלי המניות בפלייטק נתנו ביטוי מילולי לחוסר שביעות הרצון שלהם מעסקאות אלו.

זה לא עזר, והעסקאות אושרו באספות הכלליות של החברה, כפי שכנראה יקרה גם בעסקה הנוכחית.