ההטבות של פייסבוק בישראל: סופר-פארם וניו-פארם יציעו קופונים

‏Facebook Offers‏ הוא חלק מסדרת ניסיונות של פייסבוק להיכנס לשוק הקופונים

חודשיים אחרי שהכריזה את שירות הקופונים שלה, Facebook Offers, וכשבוע לאחר שהשיקה אותו בחו"ל, הרשת החברתית מביאה אותו גם לישראל. הראשונות שאימצו לחיקה את היכולת להציע בקלות ובחינם קופונים והטבות ללקוחות הן הרשתות סופר-פארם וניו-פארם, שעלו אמש (ד') עם הטבה ראשונה בעמוד הפייסבוק שלה.

פייסבוק Offers הוא חלק מסדרת ניסיונות ארוכה של הרשת החברתית לרכוב על הגל של שוק הקופונים, שעליו שולטת בעולם חברת גרופון. פייסבוק נכנסה לסיפור בשלב מאוחר יחסית וניסתה את מזלה בזמנו דרך קופונים מבוססי מיקום (Check In Deals) ובאמצעות דילים רגילים דרך עמוד הפייסבוק (Deals). בשירות ה-Deals יכלו עסקים להשתמש רק בתנאי שיפרסמו בסכום מסוים בתוך פייסבוק, והדבר הרתיע רבים מהם, כולל עסקים ישראליים שלהם הוצע השירות.

בדצמבר אשתקד השיקה פייסבוק שירות קופונים נסיוני, שעבר מקצה שיפורים והוצג שוב בפברואר השנה בתור Facebook Offers. הרעיון שעומד מאחוריו הוא היכולת של עסק להציע דרך עמוד הפייסבוק שלו הטבה שמוצגת בתור פוסט רגיל שכולל תמונה וכפתור לקבלת ההטבה (Get Offer). לחיצה על הכפתור תשלח את הקופון ישירות למייל, ומשם יוכל המשתמש להדפיס את הקופון או פשוט להציגו בחנות מעל גבי מכשיר הסלולר שלו וכך ליהנות מההטבה.

לא צריך לעשות לייק

הרשתות סופר-פארם וניו-פארם היו, כאמור, הראשונות לאמץ את ההטבות של פייסבוק בישראל עם מבצעים שהעלו. סופר-פארם העלתה מבצע יחד עם חוגלה קימברלי, והשתיים אמורות להמשיך בשיתוף-הפעולה גם בהטבה נוספת שתעלה בשבועות הקרובים.

לדברי מיכאל מיטרני, מנהל שיווק דיגיטל בסופר-פארם, "המנגנון של Offers מאוד דיבר אליי - גם בגלל שמדובר בפוסט רגיל לכל דבר, גם הקלות בהורדת הקופון, גם היכולת לראות אותו דרך שימוש באפליקציית פייסבוק וגם העובדה שכל הורדה של קופון מעלה פוסט על כך בעמוד הטיימליין של המשתמש ובכך יוצרת שיווק ויראלי להטבה".

חשוב לציין כי כדי ליהנות מההטבות של סופר-פארם דרך הפייסבוק וכן של עסקים נוספים שיציעו אותם, אין צורך להיות אוהדים של העמוד. יתרה מזאת, כרגע ניתן אף לממש את הקופון מספר רב של פעמים ללא יכולת ממשית של סופר-פארם או כל עסק אחר ליצור מנגנון שמגביל קופון אחד ללקוח.

"המנגנון ב-Offers הוא מאוד בסיסי כרגע, אבל כל הזמן הם משפרים אותו. כך, למשל, הם הוסיפו לאחרונה אפשרות להגביל את כמות האנשים שיכולים להוריד את הקופונים", מסביר מיטרני.

בניגוד לניסיון להתנות את האפשרות להציע הטבות בתמורה לפרסום בתוך פייסבוק, במקרה הנוכחי הרשת החברתית לא נהנית באופן ישיר מהשירות. עם זאת, מיטרני מבהיר כי עדיין עסקים ירצו לפרסם את הפוסט של Offers כדי לקדם אותו, ובשורה התחתונה פייסבוק עדיין תרוויח.

 סופר פארם קופונים
  סופר פארם קופונים