יום השואה: "לכבוש את וול סטריט" בתמונה אנטישמית

תזמון עגום: דווקא ביום השואה מפרסמים אנשי מחאת "לכבוש את וול סטריט" תמונה עם מוטיבים אנטישמיים בולטים ■ פעילי המחאה בארץ הגיבו באכזבה

תזמון עגום: דווקא ביום השואה, אנשי מחאת "לכבוש את וול סטריט", שיצאו בקיץ האחרון כנגד "הקפיטליזם החזירי" בארה"ב במקביל למחאת האוהלים שפרצה כאן בארץ, פרסמו באחד מדפי הפייסבוק של התנועה תמונה שמעלה קונוטציות אנטישמיות.

יש לציין כי מדובר בדף זניח יחסית ל"דף הרשמי" של המחאה, אשר מכיל כ-23 אלף אוהבים ("לייקים"), בעוד הדף הרשמי של המחאה מכיל כ-300 אלף אוהדים.

בתמונה, נראית דמות התואמת את הסטריאוטיפ היהודי בפרוטוקולים של זקני ציון (אף ארוך, זקן וכובע) נוהגת במכונית יוקרה, כאשר בידה השמאלית היא אוחזת בהגה עם סמל של ארגון האו"ם, ובידה הימנית מחזיקה בראשו של נשיא ארה"ב ברק אובמה - כרמז עבה לכך שהיהודים שולטים בכלכלה העולמית בכלל ובממשל האמריקני בפרט.

התמונה נתקלה בתגובות מעורבות בדף הפייסבוק, מחד כאלה המביעים תמיכה ברציונאל העומד מאחריה, ומאידך תגובות (מעטות) המביעות סלידה מהמסרים האנטישמיים הבאים לידי ביטוי בתמונה.

יונתן לוי, ממנהיגי מחאת האוהלים של הקיץ האחרון, הגיב גם הוא לתמונה, וציין: "מה לעזאזל? זה נאצי. אכזבה גדולה" (WTF, this is Nazi. Endless disappointment). בנוסף, הגיבו גם פעילי מחאה נוספים, ביניהם יאיר אולמרט, ועוד.