יולדת ועוברה נקלעו למצוקה בלידה, הרופאים נאלצו לקטוע הרחם - היולדת תפוצה

היולדת טענה לרשלנות רפואית קשה מצד צוות בית-החולים וולפסון במסגרת הריונה ובמהלך הלידה, שבעקבותיה הפכה לעקרה ■ וולפסון: "הצלנו את חייה"

ביה"ח וולפסון יפצה, בסכום של 285 אלף שקל, צעירה תושבת חולון שהגיעה לבית החולים כדי ללדת, אך נקלעה לסיבוך רפואי שבסיומו נכרת רחמה.

סכום זה ישולם לאישה במסגרת הסכם פשרה בתביעת הנזיקין, שהגישו האישה ובעלה לבית משפט השלום בת"א, באמצעות עו"ד דוד פייל, נגד משרד הבריאות. במסגרת התביעה נטען לרשלנות רפואית קשה מצד צוות בית החולים וולפסון, במסגרת הריונה ובמהלך הלידה, שבעקבותיה, נטען, הפכה האישה לעקרה.

לטענת היולדת, במהלך הריונה התלוננה על תסמינים רבים וביניהם דימומים חוזרים המעידים ככל הנראה על תופעה של היפרדות שליה - סיבוך מוכר ומסוכן, על פי חוות דעת המומחים שהוגשו בתיק - המתפתח במהלך ההיריון, ומצריך הכנסה מיידית של האישה לשמירת היריון, תוך ביצוע לידה קיסרית בהול.

"חרף הממצאים שעמדו לנגד עייני עובדי הנתבעת, פעלו אלה בניגוד לפרקטיקה המקובלת, באדישות וברשלנות. משכך גרמה הנתבעת לסיכון חייה של התובעת וללידה שנסתיימה בכריתת רחם מיותרת ואובדן פריון עתידי מוחלט של התובעת", נכתב בתביעה.

בתביעתה מתארת היולדת, בת 34 ואם לילד בן 13, את האירועים שהובילו לתביעה. לטענתה, היה זה הריונה השלישי (לאחר שהריון שני הסתיים בהפלה יזומה מצידה), והוא אף היה תקין במהלך 28 השבועות הראשונים. אלא שבהמשך החלו הסיבוכים.

בשבוע ה-29 להריונה, נטען, אושפזה עקב כאבי בטן חריפים, ושוחררה כעבור 4 ימים. בשבוע ה-33 להריונה, פנתה לחדר לידה עקב פעילות רחמית מוגברת, אך שוחררה ללא אשפוז. לאחר כשלושה שבועות, אושפזה פעם נוספת עקב דימום, ושוחררה למחרת. בהמשך, בהיותה בשבוע 41 התקבלה לחדר לידה במרכז רפואי וולפסון ולאחר כ-22 שעות ילדה בניתוח קיסרי דחוף עקב הפרדות שיליה במצב מתקדם. ואולם, עקב התפתחות הפרעת קרישה תוך כלית מפושטת, DIC, אשר גרם לדמם בלתי נשלט ומסכן חיים, נאלצה הצעירה לעבור ניתוח לכריתת הרחם.

על הרקע הזה הוגשה תביעתה של הצעירה. זמן קצר לאחר הגשתה, הגיעו הצדדים להסכם פשרה, אשר אושר על ידי ביהמ"ש, לפיו יפצה משרד הבריאות את היולדת.

מביה"ח וולפסון נמסר בתגובה: "התובעת ועוברה היו בסכנת חיים, אלא שבזכות הטיפול המסור והמקצועי של הצוות בוולפסון, חיי העובר וחיי האם ניצלו. באשפוזה ובשחרורה, היולדת ובן זוגה הביעו את תודתם העמוקה לצוות המטפל, על מסירותם ועל הצלת חייה של התובעת".