ארגון העיתונאים הכריז על הקמת 8 ועדי עובדים חדשים בתקשורת

הארגון הכריז על הקמת ועדי עובדים יציגים בחדשות 2, חדשות 10, "גלובס" ו"מעריב" ■ ההכרזה מגיעה לאחר מספר חודשי גיוס והקמה אינטנסיביים שבמהלכם הצליח הארגון לארגן למעלה משליש מהעובדים בכל אחד ממערכות החדשות

העבודה המאורגנת חוזרת לעיתונות: ארגון העיתונאים הכריז היום (א') על הקמת ועדי עובדים יציגים בחדשות 2, חדשות 10, "גלובס" ו"מעריב" וכן ב-4 מתוך 5 החברות המפיקות את מהדורות החדשות המקומיות. מהלך זה מהווה תקדים בענף הטלוויזיה המקומי - לראשונה מאז הקמת הערוצים המסחריים, כל חברות החדשות בטלוויזיה בעברית מאורגנות.

"זה רגע היסטורי לעיתונות שכל כך הרבה עיתונאים מצטרפים לאיגוד ענפי", אמר העיתונאי יאיר טרצ'יצקי, ממייסדי הארגון בפתיחת מסיבת העיתונאים. "חשוב להדגיש שזאת בשורה טובה לכל מי שחשוב לו חופש העיתונות בישראל".

"אנחנו מנהלים מהלכים להקמת ועדים בכל המערכות", אמר טרצ'יצקי שהוסיף גם כי "בכל כלי התקשורת, כולל ב-ynet וכלכליסט מבית 'ידיעות אחרונות', יוקמו כבר בתקופה הקרובה ועדי עובדים".

ההכרזה על הקמת ועדי העובדים, שהתקיימה בשעות הצהריים בבית ההסתדרות בארלוזורוב בתל-אביב, מגיעה לאחר מספר חודשי גיוס והקמה אינטנסיביים שבמהלכם הצליח הארגון לארגן למעלה משליש מהעובדים בכל אחד ממערכות החדשות ובסך הכל להביא לחתימתם של למעלה מ-1,200 עיתונאים מכלי התקשורת בישראל. במקביל, שלחו היום מובילי ההתארגנות ב"כלכליסט" מכתב להנהלת העיתון ובו הודיעו על כוונתם לפעול להגדלת מספר חברי הארגון במערכת במטרה להקים בקרוב ועד.

"זה יום מרגש לכולנו", אמר היום העיתונאי דרור פויר במסיבת העיתונאים. "עכשיו מתחילה העבודה האמיתית - בניית דיאלוג, הליכה בדרך לא מוכרת". פויר קרא לכל העיתונאים, הבכירים והזוטרים, להצטרף לארגון והוסיף פנייה מרגיעה למעסיקים: "פנינו לשלום; אין שום כוונה לשרוף את המועדון או לנסר את הענפים שעליהם אנחנו יושבים".

ארגון העיתונאים, שהוקם לפני כ-4 חודשים, שם לעצמו למטרה להיות הארגון הענפי היצג השל העיתונאים במדינת ישראל. במקביל לארגון זה קיימים עוד שני ארגוני עיתונאים אגודת העיתונאים בתל אביב ואגודת העיתונאים בירושלים שמייצגת את עובדי רשות השידור.

"אני מאחל הצלחה לארגון החדש", אמר היום ל"גלובס" מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל אביב, יוסי בר-מוחא. בתגובה לשאלה האם הארגון החדש לא יתפוס את המקום המרכזי של האגודה בתל אביב, אמר בר מוחא כי "הקמת הוועדים והארגון לא פוגעים בשום צורה באגודת העיתונאים. להיפך. ההצלחה שלהם היא ההצלחה שלנו. לא רק שאנחנו לא נפגעים מהארגון החדש, הוא מחזק אותנו. התארגנות של עיתונאים בתחום הזה מחזקת את כולם".

עם הקמתו הבטיח הארגון החדש לעיתונאים שיצטרפו אליו כי הוא יפעל לקדם את מעמד העיתונאי בישראל ולדאוג לזכויותיו כעובד. בענף התקשורת מועסקים כיום אלפי עיתונאים, וביניהם כתבים, צלמים, עורכים, גרפיקאים. מצבה של התקשורת בשנים האחרונות הידרדר בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, המשבר בענף הפרסום, עליית מחירי הייצור ועוד גורמים שונים, מה שהביא להידרדרות מתמדת במעמדו של העיתונאי בישראל ובמצבה הכללי של העיתונות.

בארגון החדש מתכוונים לפעול לעצירת ההידרדרות בין היתר על ידי חתימה על הסכמים קיבוציים, ייצוג העיתונאים באופן פרטני וקיבוצי, פעילות מול הרגולטור והמחוקק, קידום חופש העיתונות וחיזוק כלי התקשורת, קידום הכשרות מקצועיות ודאגה לרווחת העיתונאי.