קרן המטבע דורשת: על ממשלות אירופה לרכוש אג"ח

לאחר שהצליחה להגדיל את משאביה בכ-400 מיליארד דולר בסוף השבוע האחרון, עוברים בקרן המטבע הבינלאומית להפעיל לחץ משמעותי על ממשלות אירופה להתערב במשבר

לאחר שהצליחה להגדיל את משאביה בכ-400 מיליארד דולר בסוף השבוע האחרון, עוברת קרן המטבע הבינלאומית להפעיל לחץ משמעותי על ממשלות אירופה לטיפול במשבר החוב הניצת ביבשת - ודורשת מהן לרכוש אג"ח ממשלתיות של הכלכלות ה"מתקשות" ביבשת, בכדי להחזיר את אמון המשקיעים בשווקי האג"ח האירופאיים. כך מפורסם היום (ב') ב"וושינגטון פוסט".

דירקטוריון קרן המטבע, שהתכנס בסוף השבוע האחרון בוושינגטון במטרה להגדיל את משאבי הקרן לכ-600 מיליארד דולר בסך-הכל, לטובת התמודדות עם תרחישי חירום בכלכלה הגלובלית - לא יצא בהכרזות משמעותיות נוספות במסגרת הפגישה, באשר למדיניות הפיסקאלית הנדרשת לטיפול במשבר באירופה.

יחד עם דירקטוריון הקרן, גם שר האוצר האמריקני טימותי גייתנר שיבח את מהלך מימון הקרן, וציין כי ממשלות אירופה צריכות להיות "אגרסיביות" יותר בטיפול במשבר, תוך שהן מגייסות לטובתן את כל המשאבים הפיננסיים הנמצאים ברשותן, כולל הבנק המרכזי האירופי.

"הצלחת השלב הבא בטיפול במשבר תהא תלויה בנכונות וביכולת של ממשלות אירופה.. להטמיע כלים נוספים ולהגיב ביצירתיות, גמישות ואגרסיביות לתמיכה בהמשך הרפורמות ותגובה לפעילות השווקים", אמר גייתנר.