"המלצות הזהב": מניות פחות מ-10 ד' הצפויות לזנק בכ-50%

באתר Stockpickr ערכו רשימה של 5 מניות זולות שמחירן מתחת ל-10 דולר, וצפויות לזנק בעשרות אחוזים בתקופה הקרובה ■ ברשימה, גם פרוטליקס שיכולה לזנק לקו ההתנגדות הבא שלה ב-7 דולרים למניה

מאחר והתנודתיות בשווקים הגיעה לשיא בשבועות האחרונים, משקיעים רבים מנסים לאתר מניות עם פוטנציאל לעליות בטווח הקצר והבינוני. באתר Stockpickr ערכו רשימה של 5 מניות זולות שמחירן מתחת ל-10 דולר, וצפויות לזנק בעשרות אחוזים בתקופה הקרובה.

באתר מציינים כי הם עקבו אחר מניות זולות שהתנודתיות שלהן בשבועות האחרונים הייתה גבוהה, והן ירדו או עלו בעשרות אחוזים, עניין שבדרך-כלל סוחרי היום אוהבים במיוחד משום שמניות כאלו מאפשרות להם "לרכב על הגל" ולגרוף רווחים. אולם, רוברטו פדונה, עורך האתר, מציין עובדה חשובה לפיה מניות זולות שמזנקות מעלה או צונחות מטה בשיעורים גבוהים, בדרך כלל מעידות על האטרקטיביות של הסקטור אליו הן משתייכות או שקיים גורם פונדמנטלי כגון פרסום דוחות כספיים המשפיע על כיוון המניה.

"מעבר למניע המרכזי הגורם למנייה כלשהי לבצע תנועה חדה מעלה או מטה, הדבר מעיד על תחילתה של מגמה חדשה, כך שבמידה וסוחרים בצורה נכונה, ניתן לגרוף רווחים גבוהים", מוסיף פדונה.

1. NewLead - (סימול: NEWL) - זוהי חברת שילוחים בינלאומית המתרכזת במישלוחים של סחורות כגון נפט, מתכות שונות ופחם. בשבועות האחרונים מניית החברה זינקה ב-10% ומחזור המסחר הממוצע שלה עלה לרמה של 305 אלף יחידות, זאת לעומת מחזור מניות ממוצע של 122 אלף מניות בשלושת החודשים האחרונים. באתר מציינים כי מבחינה טכנית, המניה נסחרת קרוב לקו המגמה שלה - 3.55 דולר, ובמידה ותצליח לחצות אותו במחזורים גבוהים, אז היא תזנק עד לקו ההתנגדות הבא שלה - 5.23 דולרים למניה.

2. Anthera Pharmaceuticals - (סימול: ANTH) - היא חברת פארמה המתרכזת בפיתוח וייצור תרופות למחלות חמורות כגון מחלות אוטואימיוניות. מניית החברה זינקה לאחרונה ב-11%. באתר מציינים כי בנוסף לעלייה במחיר המניה, מחזור המסחר שלה זינק לרמה של 2 מיליון - הרבה מעל מחזור המסחר הממוצע שלה שעומד על כ220 אלף מניות בלבד. קו ההתנגדות שלה הוא 2.2 דולרים, ובמדה והיא תמשיך לטפס מעלה במחזורים גבוהים סביר להניח שתגיע לקו ההתנגדות הבא שהוא 5.5-6 דולרים, קרי 200% מעל המחיר של המניה.

3. FSI International (סימול: FSII) - מייצרת ומשווקת ציוד אלקטרוני מיוחד שבו עושים שימוש נרחב בכל תעשיית המוליכים למחצה. בימים האחרונים מניית החברה רשמה זינוק של 8.5% ובמחזור של 644 אלף מניות, זאת לעומת מחזור ממוצע של כ-400 אלף מניות ב-3 חודשים האחרונים. מבינה טכנית, מציינים באתר, כי המנייה נסחרת קרוב לממוצע הנע של ה-50 ימים במחיר של 4.4 דולרים, ובמידה ותפרוץ את המחיר הזה היא תזנק מעלה בלפחות עוד 22% עד לקו ההתנגדות הבא שלה ב-5.4 דולרים.

4. LightPath Technologies - (סימול: LPTH) - מייצרת ומשווקת רכיבים אופטיים המשמשים לייצור מוצרי אופטיקה רבים בתחומים רבים. מניית החברה זינקה בימים האחרונים ב-30% לרמה של 1.5 דולרים ובמחזור של 74 אלף מניות, זאת לעומת מחזור ממוצע של 32 אלף יחידות. מבחינה טכנית החברה חצתה את הממוצע-הנע של ה-50 וה-200 ימים שלה, שהם מעל 1.52 דולרים - עניין היכול לשמש כאיתות טכני היכול להעיד על כך שהמנייה קרובה לפריצה שתימשך עד קו ההתנגדות הבא שלה ב-2.2 דולרים למניה. קרי, יותר מ-45% מעל מחירה כעת.

5. פרוטליקס - באתר מציינים גם את פרוטליקס הישראלית, כאחת מהחברות הצפויות לפרוץ מעלה. פרוטליקס עוסקת בפיתוח ושיווק של תרופות ופרוטאנים שונים שהיא פיתחה. בימים האחרונים מניית החברה זינקה ב-3%, לרמה של 6.43 דולרים. באתר אומרים כי במידה והחברה תצליח לפרוץ את קו ההתנגדות של 6.5 דולר ובמחזורים גבוהים מהממוצע, אז קיים סיכויי סביר שהיא תפרוץ עד רמת ההתנגדות הבאה ב-7 דולרים למניה,(כ-8% מעל מחירה) ואולי אף תמשיך להתנגדות הבאה ברמה של 10 דולרים למניה. (יותר מ-50%).