פיתרון להתקרחות? מדענים גרמו לעכברים להצמיח רעמה

חוקרים מאוניברסיטת טוקיו הצליחו להשתיל באמצעות טכניקה ייחודית בתאי גזע זקיקי שיער לעכברים נטולי שיער ■ התוצאה: בתוך מספר שבועות גידלו העכברים רעמת שיער מכובדת

סקפטיים? מדענים יפנים הצליחו לגרום לעכברים נטולי שיער להצמיח רעמה מכובדת באמצעות השתלת זקיקי שיער לרקמת השריר בגופם, כך מפרסם המגזין הרפואי Nature Communications.

מבין עכברי המעבדה הנמצאים באוניברסיטת טוקיו מסתובב לו עכבר אחד בעל תסרוקת "מוהוק" משונה שמעוררת תקוות חדשות בקרב מיליוני גברים ברחבי העולם. המדענים היפנים השתילו לעורפו של העכבר הקירח את זקיקי השיער שגדלו בתוך מספר שבועות והפכו לשיחת היום במקום.

לגרום לזקיקי השיער לנבוט היה הישג מדעי שאין להקל בו ראש. המדענים לקחו תאי גזע מעכברים נטולי שיער כמו גם מגברים קירחים והשתילו אותם בעורם של המכרסמים החלקים. הזקיקים שצמחו חדרו את שכבת העור. מבדיקה שנערכה התגלה כי לשיער שצמח תכונות של שיער רגיל לחלוטין.

"בשיטה שבה השתמשו במחקר, בודדו זקיקים של שיער, פירקו אותם, כנראה לתאים בודדים, והשתילו אותם בחזרה לאזור בלי שיער - מאדם לעכבר", אמר לעיתון "הארץ" ד"ר אבי טרבס מהמרכז הרפואי שיבא, העוסק במחקר ובפיתוח של תאי גזע וביישומים קליניים שלהם.