י-ם: מחירי קרקעות במכרזים נמוכים ב-12% מהערכות שמאי

לשני המכרזים האחרונים בעיר הייתה היענות מרשימה של קבלים כאשר למכרז אחד הוגשו 9 הצעות ולשני 12 הצעות שונות

האם מחירי הקרקע בירושלים יורדים? תוצאות מכרזי מינהל מקרקעי ישראל לבניית 117 יחידות דיור בהר חומה שפורסמו אתמול מעידים על מחירי סגירה הנמוכים מהערכת שמאי המינהל. במקביל, קבלנים ירושלמים סבורים שהמחירים עדיין גבוהים, אינם משקפים ירידה ושהערכות שמאי המינהל אינן מותאמות לשוק.

כך, במכרז לבניית 77 יחידות דיור בהר חומה, העריך שמאי המינהל את הקרקע ב-17.78 מיליון שקל אולם ההצעה הזוכה של חברת אחים חסיד עמדה על כ-15.58 מיליון שקל, מדובר בסכום הנמוך בכ-12% מהערכת השמאי. במגרש סמוך, לבניית 40 יחידות דיור, העריך המינהל את הקרקע ב-9.19 מיליון שקל. הצעתה של החברה הזוכה במכרז, אחים אוזן, עמדה על כ-8.11 מיליון שקל, כ-11.6% פחות מהערכת השמאי.

בחישוב סכום הזכייה של החברות, בתוספת דמי הפיתוח במתחם, עולה כי המחיר שישלמו החברות למינהל משקף שווי של כ-360 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח. למכרזים הייתה היענות מרשימה של קבלים כאשר למכרז אחד הוגשו 9 הצעות ולשני 12 הצעות שונות.

למרות שמחירי הסגירה נמוכים ממחיר השומא של המינהל, לא מדובר בירידת מחירים, כך על פי חיים זקן, מנכ"ל ובעלים של חברת חיים זקן הבונה בעיר: "בחישוב מחירי הזכייה המכרז יחד עם הפיתוח מדובר בסכומים גבוהים מאוד. יש לי פרויקט שסיימתי לא מזמן באותו המקום. קניתי את הקרקע לפני שלוש שנים ואז שילמתי 250 אלף שקל לקרקע ליחידת דיור כולל פיתוח. אני לא מבין איך מצד אחד המינהל מעריך את הקרקע במחירים גבוהים כאלו ומצד שני מדבר על ירידות מחירים. בסכומים כמו אלו שנסגרו המכרזים עכשיו מחירי הדירות לא יכולים לרדת".