גייתנר: "כלכלת ארה"ב מתחזקת; אירופה תחמוק מאסון"

את הדברים אמר שר האוצר של ארצות הברית בראיון לרשת CNBC שעות לאחר שהפדרל ריזרב עידכן את תחזית הצמיחה של ארה"ב ■ "הכלכלה שלנו מתחזקת למרות החששות מאירופה"

מספר שעות אחרי שהפדרל ריזרב עדכן כלפי מעלה את תחזית הצמיחה של ארצות הברית לשנת 2012, הביע שר האוצר של ארצות הברית טימות'י גייתנר אופטימיות לגבי עמידותה של הכלכלה האמריקנית וזאת למרות החששות מאירופה שמראה סימנים כי היא לא מצליחה להתגבר על משבר החוב שפוקד אותה.

גייתנר אמר את הדברים בראיון לרשת CNBC בעוד שהוא מתכונן לנאום שישא מחר בכנס שעיסוק בעתיד היחסים הכלכליים בין ארצות הברית לסין. "לאט לאט הכלכלה שלנו מתחזקת", אמר גייתנר בראיון, "וממשלות נוקטות בצעדים יותר טובים לטיפול במשבר החוב באירופה".

"התסריט הסביר ביותר הוא שמדינות אירופה יצליחו להימנע מאסון כלכלי ויתגבר על המשבר אצלם", אמר גייתנר. "באירופה יכולים לתת זמן לרפורמות על מנת שאלו יתחילו להניב את התוצאות הרצויות, והכלכלה שלנו תמשיך להתחזק במשך אותה תקופה".

במהלך הראיון דחה גייתנר על הסף את הטענות של הריפובליקנים לפיהן מדיניות המס של נשיא ארצות הברית ברק אובמה פגעה בכלכלה האמריקנית. גייתנר תקף במיוחד דברים שאמר יועצו הכלכלי של המועמד הרפובליקני לבית הלבן מיט רומני, גלן הובארד לפיהם התוכנית של אובמה תביא להעלאת המיסים על כל אזרחי ארצות הברית בשיעור של 11% לפחות.

"מדובר בסתם המצאות, ובאמירה מטופשת יחסית לכלכלן", תקף גייתנר את דבריו של הובארד. "הרפורמה הפיסקאלית שהנשיא מקדם, תפחית את הגירעון של הממשל והוא יעמוד על פחות מ-3% מהתוצר המקומי הגולמי תוך 4 שנים, כך שהחוב של המדינה יפסיק להיות עול על הכלכלה. הרפורמה של הנשיא אובמה תוביל להעלאת עול המיסים במעט, אבל רק על 2% מהאוכלוסיה, כך ש-98% מהאוכלוסיה לא ירגישו בשינוי במס שהם משלמים".