תפוקת הנפט של איראן צנחה לרמתה הנמוכה מזה 20 שנה

דוח משרד האנרגיה האמריקני לחודש אפריל מצביע על כך שהסנקציות לא פגעו בתפוקת הנפט העולמית ■ מדינות אופ"ק הגדילו את תפוקתן ב-1% לרמה הגבוהה מאז אוקטובר 2008 ■ התפוקה של איראן ירדה ב-110 אלף חביות

הסנקציות נגד ייבוא נפט מאיראן עומדות במטרותיהן, כך עולה מדיווחים שונים היום (ו'). מלאי הנפט העולמי עלה מעבר לדרישה ב-500 אלף חביות ליום בחודשיים האחרונים, בו בזמן שהסנקציות אותן הטיל המערב פגעו בייצור הנפט האיראני, כך הודיע היום משרד האנרגיה האמריקני.

על פי חוק הסנקציות על איראן עליו חתם בדצמבר האחרון נשיא ארה"ב, ברק אובמה, יש להנפיק דוח כזה בכל 60 יום. הדוח של אפריל מצביע על כך שהסנקציות לא פגעו בייצוא הנפט העולמי, אך לא מחסל את האפשרות שארה"ב תשחרר את מלאי החירום שלה כדי להוריד את מחיר הנפט.

לפי סוכנות הידיעות "בלומברג", תפוקת הנפט של המדינות החברות בארגון אופ"ק גדלה באפריל לרמתה הגבוהה ביותר מזה כשלוש שנים. זאת לאור עלייה בתפוקת הנפט של סעודיה ונפילת תפוקת הנפט של איראן לרמתה הנמוכה ביותר זה כמעט עשרים שנה.

לפי הסקר, מדינות אופ"ק הגדילו באפריל את תפוקתן ב-1% ל-31.4 מיליון חביות ביום - הרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2008, ותפוקת הנפט של סעודיה גדלה ב-115 אלף חביות ל-9.82 מיליון חביות ליום.

לעומת זאת, איראן חוותה החודש ירידה משמעותית בתפוקה שלה - היא ירדה ב-110 אלף חביות ל-3.27 מיליון חביות ליום - הרמה הנמוכה ביותר מזה כעשרים שנה.