מפלגת "יש עתיד": נוזיל הדיור, נסייע למעמד הביניים

יאיר לפיד מבקש לרשום את מפלגת "יש עתיד" ומתחייב: נשפר את מצב מעמד הביניים המקופח, גיוס חובה לכולם, ממשלה של עד 18 שרים, הוזלת הדיור

יאיר לפיד הגיש בקשה לרישום מפלגת "יש עתיד" בראשותו למשרדי רשם המפלגות.

"רישום מפלגת "יש עתיד" מהווה עוד צעד בדרך להגשמת היעד המרכזי שהציב לעצמו - הקמת כוח פוליטי גדול ומשמעותי, שיביא לשינוי סדרי העדיפויות במדינת ישראל וייתן סוף סוף ייצוג אמיתי למעמד הביניים", אמר לפיד עם הגשת הבקשה.

נתניהו: הולכים לבחירות

לפיד שלח מכתב לפעיליו ולתומכיו ובו כתב להם: "הקמנו את מפלגת 'יש עתיד' מפני שלמעמד הביניים הישראלי, הציבור היצרני והעובד, משלם המיסים והמשרת בצבא, אין קול ואין מי שיגן על האינטרסים שלו בנושאים הקרובים לליבו: החינוך, הבריאות, התחבורה, הדיור, המלחמה בשחיתות ויוקר-המחיה. הקמנו אותה מפני שאנחנו יודעים את התשובה לשאלה 'איפה הכסף?' - הוא כאן, רק שהאנשים הלא נכונים מוציאים אותו על הדברים הלא נכונים. אפשר לשנות את זה, והגיע הזמן לשנות את זה".

ממפלגתו של לפיד נמסר כי מאז הודיע על כניסתו לחיים הפוליטיים בתחילת חודש ינואר קיים לפיד עשרות חוגי בית, כנסים ומפגשים מתל חי ונהריה ועד קיבוץ מגן ואילת. לצוות לפיד הצטרפו כ-10,000 מתנדבים ופעילים ומספר התומכים בפייסבוק הגיע ל-54,513.

במקביל, לפיד פרסם גם את "מטרות המפלגה" המהוות את בסיס המצע שלה:

1. שינוי סדרי העדיפויות במדינה עם שימת דגש על החיים האזרחיים - חינוך, דיור, בריאות, תחבורה ושיטור. שיפור מצבו של מעמד הביניים היצרני והתורם אשר קופח בידי המדינה בחלוקת המשאבים.

2. שינוי שיטת המשטר.

3. שיוויון בחינוך ובגיוס: לימודי ליבה לכל, גיוס לכל, ועידוד יציאה לעבודה לכל המגזרים כולל החרדי והערבי.

4. מלחמה בשחיתות, כולל השחיתות הממשלתית ומוסדות דוגמת "שר ללא תיק" - יצירת ממשלה יעילה שתמנה 18 שרים לכל היותר, ביצור שלטון החוק ושמירה על מעמדו של בג"ץ תוך התחייבות למלא את החלטותיו.

5. צמיחה ויעילות כלכלית: יצירת מנועי צמיחה כדרך מרכזית למלחמה בעוני; מאבק בבירוקרטיה המשחיתה והמסואבת, הסרת חסמים, שיפור מערכת התחבורה, הורדת יוקר-המחיה והוזלת הדיור בישראל. שיפור הניידות החברתית תוך שימת דגש על סיוע לעסקים זעירים וקטנים.

6. חינוך: חקיקת "חוק חינוך" בשיתוף ארגוני המורים; ביטול מרבית בחינות הבגרות מלבד שלוש; העלאת מדד החינוך הדיפרנציאלי ל-25% כדי לשפר את השיוויון והניידות החברתית; העלאת האוטונומיה הבית-ספרית תוך ייעול וצמצום הבירוקרטיה של משרד החינוך.

7. חוקה: נפעל כדי להביא בפני הציבור הישראלי הצעת חוקה שתסדיר את היחסים הטעונים בין קבוצות האוכלוסיה השונות במדינת ישראל.

8. השלום: נחתור להסכם שלום על פי המתווה של "שתי מדינות לשני עמים" תוך שמירה על גושי הישובים הגדולים והבטחת שלומה של ישראל כמדינה שבה מתקיים רוב יהודי מוצק בגבולות בטוחים וברי הגנה.

"הגשנו לרשם המפלגות את הטפסים לרישום המפלגה החדשה. קראנו לה 'יש עתיד'", כתב לפיד היום בסטטוס בדף הפייסבוק שלו. "על כתפיה הצעירות של המפלגה החדשה מונחות לא מעט תקוות וציפיות. הקמנו אותה מפני שלמעמד הביניים הישראלי, הציבור היצרני והעובד, משלם המיסים והמשרת בצבא, אין קול ואין מי שיגן על האינטרסים שלו בנושאים הקרובים לליבו"

"הקמנו אותה מפני שהפוליטיקה הישנה פשטה את הרגל והפכה לתאטרון מושחת של אינטרסים וסקטורים שבו הקרובים לצלחת תמיד מקבלים יותר. נבחרינו כל כך עסוקים במשחקי כסאות שהם שכחו שתפקידם הוא קודם כל לשרת את הציבור ששלח אותם לכנסת ולממשלה", סיכם לפיד.